*090524* Veckan som gått

*090520* Onsdag
Idag fyllde mamma år. När hon kom hem från jobbet sa jag: Dattis! Pappa och jag hade övat på det hela em. Mamma fick kort och en teckning som jag hade målat. Pappa hade varit och köpt tårta som vi åt. Sen var det dags för mig att gå och sova. Klockan var ju mycket.

*090521* Torsdag
Idag fick pappa vara ledig, då det var röd dag. Vi var ute hela familjen. Pappa skurade altanen och oljade den, medans mamma och jag gick runt i kvarteret och hälsade på grannarna (mamma jagade mig). Vi var bl a till Malte och Märta och lekte på baksidan. Vi blev bjudna på fika, så vi gick och hämtade pappa och tårtan. Trevligt!
Mamma och jag gick en promenad med Märta och hennes mamma efter maten. Det tog lång tid innan Märta och jag somnade.
På em var vi och hälsade på farmor, som ligger på sjukhuset pga hennes reumatism. Hon hade eget rum. Det fanns massor att utforska där. Jag lyckades bl a att trycka på larmknappen, så att personalen fick lov att komma in. Det fanns även en rolig manlig sjuksköterska som busade med mig.

*090522* Fredag
När jag vaknade så frågade jag efter pappa som vanligt. Mamma sa att han jobbar. Mamma berättade att hon också skulle jobba. -Vad ska Elias göra då? frågade mamma mig. -Dagi (dagis), svarade jag henne.

Idag har jag varit på dagis och lekt. Det var bara 12 barn på alla tre avdelningarna. Helena visade mig hur man gör sandkakor. Det var kul. Jag sov bara 25 min på dagen.
Pappa kom och hämtade mig på em. Hemma gick vi runt och hälsade på alla grannarna. Nisse tycker att det är kul att jag är så social. Jag kallar honom för Nitte!

I natt fick mamma sova nere i källaren. Det var nog lite konstigt för henne, för hon vaknade kl 2.30 och letade efter ljud. Sen vände hon på sig och sov igen till kl 7.30. Då undrade hon om hon hade somnat under motorvägen. Det var mig hon hörde. Jag sprang med mina gröna backar alldeles ovanför hennes säng. Hihihi!

*090523* Lördag
Idag jobbade mamma hela dagen. Innan hon åkte så var vi ute i sandlådan och gjorde sandkakor. Det var roligt. Pappa och jag var ute nästan hela dagen och fixade lite ute i trädgården.
I natt fick pappa sova i källaren. Det var nog skönt för honom, för jag tjorvade på som vanligt.

*090524* Söndag
Idag var jag inne med mamma och hjälpte henne att dammsuga. Vi läste även en massa böcker. Mamma blev imponerad över hur många ord jag kan. Sen lekte vi lite med bilarna.
Det tog nästan en timme innan jag kunde somna under dagen. Det är verkligen överskattat att sova.
På em var vi en liten stund till farmor igen. Hon blir tyvärr inte bättre, så vi får se hur länge hon blir kvar där. När vi kom dit så letade jag efter den roliga sjukskötaren, men han var ledig.
När jag skulle somna för natten gick det lika illa. Det tog en timme innan jag kunde varva ner. Varför måste man sova???

Imorgon får jag besök av William, Alex och Linn. Det ska bli kul att få träffas. Hoppas att du också får en trevlig dag.
Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Christina

Diana - GRATTIS i efterskott!!

Tröjan du har på dig Elias, passar verkligen - du ÄR en busunge (vad jag har läst).

Synd med din farmor, hoppas att hon snart slipper lasarettet.

2009-05-25 @ 06:43:43
Postat av: Tonårsliv by Leonora

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-25 @ 06:50:40
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Jen116

Mamma Diana; Grattis på födelsedagen i efterskott!

Tråkigt att höra om farmor... Hoppas hon kryar på sig snart.

Ha det nu bra, lilla busunge!

2009-05-25 @ 09:08:36
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: AL

Grattis i efterskott gumman!!! faxar lite födelsedagsblommor

2009-05-26 @ 21:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0