*090521* Hemma igen!

*090513* Onsdag
Pappa körde mig och mamma till flyget. Mamma trodde att jag skulle somna i bilen, men inte det. Vi checkade in och gick upp till gaten. Där kunde vi stå länge och titta på piitlan (flygplan), bagagevagnarna, tankbilen m.m. Det var mycket spännande. Flygresan gick jättebra. Jag satt still i sätet mesta delen av resan. Mamma tog fram mina bilar när jag började vara orolig.
Vi hämtade bagaget och gick för att äta. Sen var det bara att gå till bussen, som skulle ta oss till Mommo och Poppo. Poppo skulle hämta oss. Kl 17 somnade jag i bussen och sov i 45 min. Jag vaknade när bussen stannade till och sa: -Nyuuu! (Nu är vi framme). När jag yrvaket tittade mig omkring så sa jag: -Poppo. Ja, där stod han och väntade på oss.
Vi åkte ut till stugan. Väl framme så sprang jag fram till Mommo. Hon blev så glad.
Vi åt mat och installerade oss i våran lilla stuga. Mamma och jag brukar få bo i "Sambo". Klockan han bli 21 innan jag somnade. Natten var orolig. Det blir lätt så efter en lång, men otroligt spännande dag!

*090514* Torsdag
Idag fick jag dambesök. Maya är 5 månader yngre än mig och ett huvud kortare, men hon är minst lika snabb som mig. Jag var alldeles paff och stod bara och tittade på henne i början hur hon for fram. Ju längre tiden gick dessto mer lekte vi med varandra. Vi kramades flera gånger. Jag erbjöd henne en klubba och sa: -Pela? (spela).

När Maya och hennes mamma hade åkt så åt vi lunch och sen åkte mormor för att jobba. Mamma och jag passade på att gå en liten promenad och sova middag.
På kvällen fick mormor lägga mig. Mamma passade på att åka och hälsa på Kalles föräldrar.

*090515* Fredag
Mamma, mormor och jag åkte in till stan och handlade mat. Jag fick en gräsklippare, som jag sprang runt med i hela butiken. Vilken grej! Kanonrolig!
Vi var även och hälsade på mammas gamla arbetskamrater. Jag hade hellre velat stanna i lekhörnan som dom hade och lekt med bilarna.
Väl hemma igen så åt vi lunch och sen gick vi ut på en promenad. Vi såg fyra harar, en snok och några vovvar. Till slut så frågade mamma om jag inte skulle vila. -Mmmmmm, svarade jag och la mig ner. Det tog inte länge innan jag sov.
När jag vaknade så hade Tåte (Åke, mammas morfar) kommit för att hälsa på. Vi busade och hade roligt.
Sent på kvällen, efter att jag hade somnat, så kom pappa och moster med hennes vovva (vovve/hund).
Vid kl 4 vaknade jag och tjorvade. Då fick jag syn på.....-Pappa! Sen somnade jag inte förrän kl 5.30 igen, men sov till kl 8.

*090516* Lördag
Mamma och pappa ansökte om sovmorgon. Ansökan blev beviljad. Jag var med mormor, poppo, moster och vovven.
Mamma, mormor och moster åkte iväg för att hjälpa mormor med ett jobb. Jag, pappa och Poppo tog en promenad och jag sov gott i vagnen.
Vi packade ihop oss och for till morbror med familj och hälsade på. Där finns det massor av djur. Jag såg hästar, hundar, katt, hönor och tuppar, men favoriterna blev nog taninerna (kaninerna). Jag och morbror Mats matade dom med maskrosblad. Till slut så vågade även jag ge dom några blad. På vägen hem fick jag titta på traktorerna och även sitta i dom. Vilken lycka!
Kusin Elin och en hönaKusin Pontus

Tyvärr fick kvällen en liten tråkig avslutning. Det var när mormor skulle klä av mig ytterkläderna. Det var en av vovvarna som bet mormor i handen. Jag blev jätterädd och grinade hysteriskt. Det tog jättelång tid innan jag lugnade ner mig. Den kvällen somnade jag inte förrän kl 22.

*090517* Söndag
Vilket härligt väder. Det firade vi med mjukglass. Jag fick smaka på Poppos glass, som hade lakritsströssel. Jag blev alldeles svart om munnen.

Idag var vi och hälsade på fler bekanta. Vi började hos Andreas och Evi, för att se deras nya hus. Sen tog vi oss en promenad till en familj som har tre barn. Jag var lite avvaktande i början, men sen gick det bra. Jag lekte bl a med Nellies kök och pussel.
Hej Theo!

*090518* Måndag
Dags att åka hem igen. Tåte (Åke) kom förbi på fm och hälsade på. Poppo kom också hem under sin rast. Vi fikade och busade lite grann. Sen var det dags för mamma att packa. Mormor körde oss till bussen. Jag somnade gott i bilen och sov ända till Arlanda. Där fanns det massor att se igen. Flygplan överallt och alla små bilarna som åkte förbi oss.

Jag hade myror i byxorna under flygresan. Det kan ha att göra med att jag var så uppspelt och satt och studsade i stolen.

Nu är vi i alla fall hemma igen och vi har återgått till vardagen. Det känns som att dagarna går fort just nu. Det är mycket att upptäcka hela tiden. Hoppas att ni får en trevlig dag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Engla

Oj vad en massa äventyr du får vara med om. Kul! Hoppas inte du blev hundrädd på resan.



Kram /Engla

2009-05-22 @ 13:02:02
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Jen116

Välkommen hem till gatan! Hoppas att det gick bra med din mormor...

Ha en bra helg.

KRAMIS

2009-05-22 @ 15:15:17
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Christina

Du och din familj tycks ha haft en jättretrevlig stund i Prinsbo med alla nära och kära.

2009-05-23 @ 07:51:30
Postat av: Mia

Det är så mysigt att få träffa er.Även om d bara blev mamma denna gång....men henne saknar jag så mycket ibland!!

Kram Mia m familj

2009-05-23 @ 18:18:50
Postat av: Anonym

Hej på er.Fick ialla fall träffa mamma denna gång,vilket jag tycker så mycket om.Jag saknar henne ibland förstår du.Vill även passa på o gratta henne 3 dagar försent...Ha d bra.Kram Mia m familj

2009-05-23 @ 18:21:32
Postat av: Lisa

Tack för dessa fantastiska stunder då vi får träffas så många i familjen! Det är underbart att få följa er barnbarn i er resa här i livet.

"Familjen är bäst!" Kram till er alla! Mommo och poppo I Prinsbo.

2009-05-24 @ 18:46:57
Postat av: michan

Hej Elias! Maya(och hennes mamma) här.Min mamma har nyss återupptäkt "nätet" och kom i håg din bloggadress så vi tänkte skicka en hälsning till dig. Vi tyckte att det var jättemysigt att få hälsa på er alla i Prinsbo vi kommer gärna igen. Jag tror att min mamma saknar din mamma jättemycket.Även fast hon är rätt dålig på att ringa så vet jag att hon tänker mycket på er. Hoppas att vi får busa snart igen. Kram Maya

2010-02-03 @ 21:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0