*090513* Ut på äventyr

*090511* Måndag
Idag på dagis fick jag vara med på lekverkstad/lekshoppen (tror jag att den kallades). Det betyder att en fröken är inne med bara några barn, t ex 3-5 st. Idag blev jag utvald. Det kan vara olika saker som man gör, t ex vattenlek, bygga med pärlor, m.m. Vi spelade instrument och sjöng. Jag fick en stor trumma framför mig. I början satt jag bara och tittade. Man vill ju veta hur allt går till. Sen spelade jag också. Vi pratade även om färger och former.

Ett populärt uttryck just nu är: Åh nej! Det använder jag om något gått sönder, något inte är som det ska osv. Idag när vi skulle äta lunch på dagis så satte jag mig på min lilla stol, men den stod alldeles för långt från bordet. Då sa jag: Åh nej! Då skrattade fröknarna och hjälpte mig att komma närmare bordet.

På em bakade mamma och jag en kaka. Jag lekte och tittade lite på tv medans mamma gjorde maten. Farmor och farfar kom över och åt med oss. I början var jag lite blyg, men sen busade jag med farfar. Farmor mår inte så bra just nu, så hon tog det lugnt.

*090512* Tisdag
Idag var det inte så roligt att bli lämnad på dagis. Tårarna rann......enda tills lastbilen med mat kom. Då blev jag alldeles tyst och bara tittade storögt på den. Det är en liten lastbil, som kommer varje dag och lämnar den mat vi ska äta. Det är  bra med saker som tokar bort och får en att glömma tråkiga saker.

På kvällen hämtade pappa mig från dagis. Vi åt plättar till middag och jag frågade efter meee (mer) tylt (sylt) och grädde.

Idag var det sista dagen som jag fick medicinen. Det har gått riktigt bra att ta den.
Jag sov oroligt på kvällen och vaknade ofta. Det var orolig mage som orsakade detta.

*090513* Onsdag
Idag ska mamma och jag ut på äventyr. Vi ska flyga flygplan po pop pa (högt upp i luften) till mormor och poppo. Det ska bli kul. Nu ska jag ta mig ett bad och göra mig klar inför resan. På återseende.

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Christina

Roligt att du är frisk igen! Ha det så skoj hos mormor och poppo.

2009-05-13 @ 19:17:37
Postat av: Engla

Ha en trevlig resa och passa på att busa extra mycket. Att flyga är jätteroligt, speciellr om man reser långt för då får man många roliga pysselsaker. Hoppas du också tycker om att flyga.



Kram /engla

2009-05-17 @ 20:18:14
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0