*090508* Friskskriven

*090507* Torsdag
Idag var mamma ledig, Vi tog bilen och åkte in till stan och gjorde ärenden. Det var så roligt att äntligen få komma ut. Jag pekade och pratade hela tiden i bilen. -Mamma! Titta! Lastbil! Bil! OJ!

Jag sov 3 timmar när vi kom hem. På em var pappa och ute och lekte med bollarna en stund medans mamma lagade mat. Det blev pitta (pizza). Mmmm!


*090508* Fredag
Grattis till alla som heter Åke!
Idag blev jag friskskriven här hemma. Febern är borta, hostar gör jag bara ibland och aptiten har börjat att återkomma. Det är nog bara tålamodet som inte riktigt är på topp.
 Jag fick återvända till dagis. Idag var nog det bästa avlämnandet sedan jag började inskolningen. Jag och en fröken vinkade till mamma och jag tittade lite busigt på mamma när hon vinkade till mig från bilen. Jag har åkt rutchkana, lekt med bilarna m.m.

Nu när jag känner mig bättre så är busandet och hålligånget igång igen. Pappa och jag har busat i sängarna. Det var roligt. Det syns också här hemma att jag är i farten igen. Igår hann pappa stoppa mig vid kopiatorn. Jag hade ställt in den på 88 kopior. Det var bara kolsvarta papper som kom ut, så det var tur att pappa hann stänga av den.


Idag har pappa köpt sandlåda och sand. Tanken är att pappa och jag ska bygga den imorgon, när mamma jobbar. Vi får väl se hur det går. Ibland så hinner man ju inte så mycket som man hade tänkt sig.

Hoppas att ni får en trevlig helg. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Christina

Det var roligt att läsa att du har blivit frisk!! Han en trevlig helgt med din nya sandlåda.

2009-05-09 @ 07:11:22
Postat av: Engla

Hej! Vad skönt att du är frisk igen, du var sjuk länge. Stackare! Själv har jag inte haft tid att vara inne här på länge eftersom jag fått en lillebror att krama på. :)



Hoppas dagis fungerar bra nu. Hoppas du har snälla pedagoger som du tycker om, det underlättar.



Otroligt vad du har blivit stor!

Sköt om dig!

Kram /Engla

2009-05-10 @ 20:29:23
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Lisa

Så umderbart att du äntligen börjar bli frisk igen och "buset" har kommit tillbaka. Jippi! Kram, mommo och poppo.

2009-05-10 @ 23:12:40
Postat av: William

Min pappa brukar säga att vi får mest gjort när mamma inte är med....=)

2009-05-11 @ 12:30:32
URL: http://fambergengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0