*090503* Söndag

I natt fick jag återigen sova hos mamma och pappa och även denna natt var lika strulig. Jag hostar, gnäller och vrider mig. På morgonen hade febern stigit igen. Då ringde mamma till jouren, som tyckte att vi skulle komma in och titta varför febern stiger.

Mamma och jag for till jourcentralen, där doktorn konstaterade att jag är röd i örat. Jag har fått öroninfektion, så nu måste jag äta atibiotika i 10 dagar. Doktorn tyckte att det lät bra i luftvägarna och jag var jätteduktig och satt still när han tittade mig i öronen. När han skulle titta mig i munnen då knep jag så mycket jag kunde. Doktorn sa att det gjorde inget, för om det är något i halsen så tar atibiotikan hand om det med.

Jag somnade i bilen på vägen hem. Jag fick åka hem till pappa. När jag vaknade så tittade vi lite på tv. Mamma åkte till apoteket och hämtade medicinen. När jag hade tagit den så orkade jag leka en stund. Det var roligt. När mamma skulle byta kläder på mig så somnade jag på hennes axel.

Nu ska jag vila en stund, så att jag blir frisk igen. Imorgon blir jag hemma från dagis. Pappa tar fm-passet och mamma tar em-passet. Sen får vi se hur dagarna går och hur jag mår.

Ha en bra dag. Kram Elias, som förhoppningsvis blir bättre snart

P.S.Nu har vi snöfritt på våran tomt. För en vecka sedan var det vitt på baksidan, men nu börjar det gröna gräset att synas. Våren i norr är speciell!

Kommentarer
Postat av: Christina

Stackare', inget roligt att vara sjuk. Men vi hoppas att du blir frisk fort, nu när du fått medicin.

2009-05-04 @ 07:31:33
Postat av: Ëbon

Åh, vad synd det är om dig!! Den bilden säger mycket om hur du mår...

2009-05-04 @ 08:41:17
URL: http://fambergengstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas du får dundermedicin så att du blir frisk snart. De där vårförkylningarna är för eländiga, som aldrig vill gå över. Vår lilla Märta var också hängig igår (söndag) men sov som en stock i ett svep hela natten, så att Malte var tvungen att väcka henne på morgonen, det har aldrig hänt förr! När hon väl vaknade var hon pigg och gla´ och fick följa med på dagis.

2009-05-04 @ 10:45:47
Postat av: Jen116

Stackars liten som är sjuk än... Skönt att ni har fått snöfritt på tomten. Det verkar dröja ett tag till hos oss... :(

Krya på dig!

KRAMIS

2009-05-04 @ 11:21:18
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Lisa

Lilla hjärtat, krya på dig! Kramar mommo och poppo.

2009-05-04 @ 17:15:09
Postat av: Malin

Stackare hoppas att du snart mår bättre - inge´kul att vara sjuk nu när det är så fint ute!

2009-05-04 @ 17:37:12
URL: http://www.tildeochellen.blogspot.com
Postat av: MIa

Hej killen!Stackars dig!!Hoppas du snart e frisk.Många kramar från Kalle,Tosse,Nicklas o MIa

2009-05-04 @ 23:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0