*090502* Fortfarande hängig

*090501* Fredag
Idag var faster och hennes mc-gäng förbi och fikade. Dom hade varit och tittat på majrundan. När dom skulle åka så sa jag: -Åh nej! Toda! (Tomas) Jag hade ju inte fått säga hej till honom. Toda kom förbi fönstret och vinkade. Då blev jag glad.

När pappa var till affären så köpte han några nya filmer till mig (på mammas begäran). Pappa kom hem med Fifi och I drömmarnas trädgård. Bra val pappa! Vi håller ju på att nöta ut dvd-spelaren just nu, när jag är hängig. Det som går mest just nu är Byggare Bob, Rorri, Pingu, Lilla röda traktorn, I drömmarnas trädgård och Fifi.
Byggare BobRorri racerbilPinguLilla röda traktornI drömmarnas trädgårdFifi och blomsterfröna

På kvällen ville jag ha torv (korv), men den var ju slut. Jag blev så ledsen. Mamma satte sig i bilen och åkte och köpte det till mig. Det var gott!

Jag fick sova i stora sängen i natt, efter att pappa hade varit upp 5 gånger på 45 min. Det är jobbigt när hostan och snoret besvärar mig.

*090502* Lördag
Det känns inget vidare idag heller. Snoret rinner, jag är hes, hostan är jobbig och jag klänger och kramas på mamma hela tiden. Hon får inte gå någonstans innan jag börjar att gnälla igen och söka upp henne. Däremot börjar febern att släppa. Idag på morgonen hade jag 37,3 grader, istället för 36,5 som jag brukar ha.

Idag ringde mamma till jouren, för att det piper i lungorna när jag andas. Mamma funderar på om jag har fått förkylningsastma. Tanten på jouren tyckte att vi skulle avvakta och att jag ska dricka mycket. Efter samtalet har jag druckit massor och hostan har faktiskt lättat lite.
Hängig och klängig kille

Nu har vi inte mycket snö kvar. Det här är det enda snö som finns kvar på våran tomt. Igår var snöhögen på altanen ca 3 dm hög. Det var strålande sol från en klarblå himmel igår och +20 grader i skuggan, så det tinade massor:
Snart är sommaren här!

Nu vill jag bli frisk fort så att jag också kan få vara ute och njuta av det fina vädret. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Faster

Nej, igår var det inte din bästa dag direkt... krya på dig, lillkillen.



Kram från faster

2009-05-02 @ 21:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0