*090630* Jag och mamma!

*090629* Måndag
Idag har varit en mamma-dag. Jag har velat att mamma ska vara med mig hela dagen.
Mamma titta (sitta),
mamma läta (läsa),
tom (kom) mamma,
mamma lattbil (köra lastbil i sandlådan),
mamma paden (spaden),
mamma bada m.m.
Därför passade vi på att ta oss en lugn dag här hemma. Vi har läst massor av böcker, lekt i sandlådan, tagit oss en promenad i vagnen, lekt med brandstationen m.m.

På kvällen kunde jag inte vänta tills maten blev klar. Medans mamma stekte pannkakorna så satt jag och åt dom vartefter. Jag åt 4 pannkakor, 2 smörgåsrån, 1 morot och ett glas mjölk innan jag tackade för maten.

Jag blev så glad när pappa kom hem ikväll. Idag har jag verkligen bara velat vara med mina föräldrar. Pappa och jag lekte tunnel med mina bilar. Jag älskar att leka tunnel just nu och kör tunnel genom allt jag kan.

Jag fick avsluta kvällen med ett bad och sen var det dags att sova för natten. Jag somnade själv, men det tog ett tag. Jag har lärt mig, att om man kastar ut bilen från sängen och sen "grinar" så kommer mamma eller pappa och ger mig bilen igen. Igår försökte jag ropa efter vatten länge, länge, men mamma hade gett mig vatten både före vällingen och efter, så hon gick inte på det.
Jag sov ganska bra i natt. Jag vaknade bara kl 0.30 och 4.30 och sov i min säng till kl 7.30.

*090630* Tisdag
Idag har mamma och jag gjort ärenden. Vi var först och hämtade en del till skrivaren och sen var vi och handlade mjölk. Innan vi åkte hem så for vi förbi pappas jobb och hälsade på. Jag fick köra maskinerna. Det är så kul att få hälsa på pappa. Jag brukar fråga efter honom om dagarna.

På vägen hem somnade jag precis till i bilen och blev ledsen när mamma stannade bilen. -Nej, nej, sa jag! Sen pekade jag ut genom rutan och sa: -Den!
-Ska mamma köra mer? frågade mamma.
-Laaaaaaaaaa, sa jag trött och ledsen.
Mamma körde ett kvarter till, sen sov jag.

Mamma bar in mig i sängen och där sover jag gott nu. Vi får se vad som händer i em.
Jag önskar er en bra dag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

Toppen att få ha sina föräldrar på sina egna villkor. Fina kort med mycket glädje i! Det är gott med mat, eller hur. Puss och kram från mommo och poppo Boman.

2009-06-30 @ 22:14:59
Postat av: Engla

Hihi, tänk att bilen är så magisk att somna i.



Verkar som om du är en stor lekkille nu som orkar leka så mycket. Och leker man så mycket så är det klart att man äter så många goda pannakakor. :)



Hoppas du sover gott inatt med!



Kram

Engla

2009-06-30 @ 23:12:59
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0