*090622* Fullt upp!

Idag har jag och mamma börjat vårat sommarlov. Jag vaknade kl 6.45 och hörde pappa i köket, vilket jag påpekade för mamma.
-Pappa!?!
-Ja, lägg dig på kudden och sov en stund till, sa mamma.
Jag la mig på kudden och sov till kl 7.45. Inte illa!

Mamma frågade mig om vi skulle ringa till mormor på morgonen. - Nää, Poppo, svarade jag!
Mormor skrattade bara när mamma berättade det. Jag fick prata med Poppo, men jag hade inte så mycket att berätta idag.

När vi hade ätit frukost och klädit på oss tog vi cykeln och cyklade till dagis, för att hämta kakformen från förra veckan. Sen fortsatte vi till apoteket och affären. När vi kom hem igen så åt vi lunch och sen tog vi oss en promenad med vagnen. Mamma fick tvinga mig att lägga mig ner, men sen gick det fort att somna.

Efter vilan blåste vi såpbubblor, sparkade boll, lekte i sandlådan och fikade på baksidan. Lite senare på em var jag över till Nisse och Inger. Jag fick åka skottkärra med Nisse och så satt vi och vilade en stund. Sen hjälpte jag Nisse att plocka in veden i garaget. Där stod en stor motorcykel. -Ped (moped), sa jag, men då blev inte Nisse glad på mig. Han talade om att det är en motorcykel, men jag fortsatte att säga ped.
Till slut orkade jag inte bära mer ved, så då la jag mig i gräset och tittade på när Nisse jobbade.
BullfestPaus med Skönt att se andra jobba

Efter middagen fick jag premiär bada ute i min pool. Det var både roligt och behövligt. Det har varit sol hela dagen och på em var det +20 grader i skuggan.
-Bada pappa, sa jag. Först så tvekade pappa, men efter en stund kom han ut med badbyxorna på sig och gjorde mig sällskap i poolen. Det var roligt. Jag försökte även få i mamma, men hon höll sig bredvid och blev blöt ändå.

Ikväll var det jobbigt att komma till ro pga mina tänder. Jag har fyra nya tänder på gång och jag grejade mycket och länge med munnen. Till slut ville mamma känna om dom var på väg att spricka igenom, så hon gnuggade tandköttet. Då njööööt jag och slöt ögonen. Efter 40 min så somnade jag.

Hoppas att ni får söta drömmar. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Äntligen sommar! Tänk så mycket det finns att göra när det är sol och varmt och man kan gå lätt klädd och bara njuta av allt roligt. Skönt sommarlov önskar mommo och poppo. Kram.

2009-06-24 @ 22:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0