*090621* Sommarlov

*090620* Lördag
Idag på morgonen var jag och mina föräldrar och hälsade på grannarna. Vi blev bjudna på fika och jag höll igång som vanligt. Jag hittade en skål med sand, snäckor och stenar. Den tyckte jag om. I skålen hittade jag bl a en glaskula som jag lekte jättelänge med. Kulan rullade under trappen, men pappa hjälpte mig att ta fram den. Då sa jag: Dä va kula (där var kulan)! Min första 3-ordsmening.
Det lossnar fler och fler ord varje dag för mig och jag är inte rädd för att prova nya ord. Idag har jag lärt mig orden gräslök och markis bl a.

Mamma, pappa och jag cyklade till stora lekparken en stund på fm. Jag åkte rutchkanan och så lekte vi med en korg, som man kunde hissa upp och ner. Mamma stod nere och la en sten i korgen. Sen hissade hon upp den till min och pappa. Vi tog stenen och la den i ett rör, så att den kom ner till mamma igen.

När vi kom hem igen så åt vi lunch och sen var det dags för mamma att åka och jobba och det var sovdags för mig.

*090621* Söndag
Kl 6.45 satte jag mig upp i sängen och sa: Pela boll (spela boll). Sen la mamma mig på kudden och så sov vi vidare till kl 7.45. Jag pratar ofta i sömnen.
Nu har mamma och jag sommarlov i sex veckor. Idag cyklade jag och mamma till lilla lekparken medans pappa höll på med cykelstället till husvagnen.

Efter min vila så cyklade hela familjen och hälsade på William och hans familj. Vi lekte ute på deras baksidan i solskenet. Sen åt vi mat där. Det var en trevlig em. Innan vi skulle åka hem så blåste Williams mamma såpbubblor. William och jag jagade dom och skrattade.
Jag klarade i alla fall av att hålla mig vaken hela cykelturen hem.
När pappa skulle borsta tänderna på mig sa jag: Luta pappa (sluta pappa).
Det var svårt att varva ner på kvällen, så jag somnade inte förrän kl 20.50.

Nu är det bäst att försöka sova, för imorgon är en ny dag med nya äventyr. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Christina

Trevligt med sommarlov, hoppas du och din familj får en hääärlig sommar!

2009-06-22 @ 06:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0