*090619* Glad midsommar!

*090619* Fredag
Klockan 4.30 vaknade jag av att jag hade kissat. Jag var alldeles blöt, så mamma fick byta allt på mig och även lakanet. Jag fick sova vidare i stora sängen, men det tog en stund att varva ner.
Jag vaknade kl 6.45. Vi låg kvar och gosade i sängen en stund innan det var dags för mamma att göra sig klar för jobbet.

Pappa och jag var ute och klippte färdigt gräset. Sen var vi till grannarna och hälsade på och blev bjudna på glass. Smaskens! Jag fick sitta hos Inger och äta.
Jag har varit lite smågnällig idag med så pappa försökte få mig att sova middag tidigt, så att vi kunde ta oss iväg på midsommarfirandet. Jag somnade inte förrän kl 13 och sov till kl 14.45. Vi väntade tills mamma kom hem från jobbet kl 15.30 och sen tog hela familjen sig en cykeltur till Hägnan för att titta på djuren. Det var fortfarande lite folk kvar där.
Vi såg hästar, får, kor, en kanin, höns, pippi fåglar och hundar.

När vi kom hem igen så sa jag: -Tött! Jag var trött efter äventyret, så jag fick sätta mig i min saccosäck och titta på barntv medans mamma och pappa gjorde mat.

Jag använder gärna tvåordsmeningar nu. Idag har jag bl a sagt: toooor(stor) häst, hej pappa, hej mamma, min mamma, bim pappa, hejdå hätten(hästen)  m.m.

Nu sover jag gott i min säng med bilen i handen. Jag sover gärna med den.
Hoppas att ni också har haft en trevlig midsommar. Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0