*090618* Trevlig midsommar!

*090612* Fredag
Jag och mina föräldrar åkte till Piteå havsbad med husvagnen. Det är alltid spännande att komma fram och att få upptäcka ett nytt ställe, så klockan hann bli 21.30 innan jag somnade.

*090613* Lördag
På fm var det mulet och lite duggregn. Vi gick runt på campingen och tittade oss omkring. Vi hamnade på en stor lekplats där vi åkte rutchkana och gick på bl a hängbroar.
Efter lunchen så hittade jag en kille i min ålder. Han var bara några veckor äldre än mig och hette Mattias. Han hade samma stil, samma humör och till och med likadana kläder som mig. Han fick (lite motvilligt) leka med min boll och jag passade på att leka (mot hans vilja) med hans traktor.

På em var jag och mina föräldrar på Skeppet och lekte i Nimbys värld, där det fanns klätterställningar, bollhav m.m. Det var jättekul och jag sprang så att jag blev alldeles varm. Roligast var ändå att leka där dom mjuka bollarna fanns. Där kunde man skjuta med kanoner, leka med en bollfontän och kastar bollarna genom hål i väggen.

*090614* Söndag
Idag regnade det och var trist. Vi packade väskorna och begav oss till äventyrsbadet. Jag fick gå med mamma och byta om. Sen mötte vi pappa inne i badet. Mamma fick lov att gå tillbaka till omklädningsrummet. Där hörde hon ett glatt tjut utifrån badet och tänkte att det där måste vara Elias. Mycket riktigt! Det var jag som hade roligt i den stora bassängen med pappa. Det fanns fontäner och en liten runtchkana där bl a. Jag hade med mig min hink och min kanna. Dom lekte jag även med i vattnet.
Efter lunchen och vilan packade vi ihop och åkte hem igen.

*090615* Måndag
Idag jobbade mamma och pappa hela dagen, så jag var på dagis kl 7.30-16.30. En lång dag, men det var kul ändå. Jag har ju verkligen kommit in mig i att vara där och trivs jättebra med personal och barnen. Jag pratar ofta om Tinna (Tindra), Nona (Nora) och Bikto (Viktor). Jag brukar även leka med Linus.

När pappa kom hem så hade han en överraskning åt mig. Jag fick en tramptraktor med släp. Vilken lycka! Den är röd och heter Valtra, precis som farfars traktor.
På kvällen kom faster och långa farbrorn förbi och hälsade på. Jag pratade oavbrutet, så till slut satte sig alla fyra vuxna och skrattade åt mig, för dom fick inte en syl i vädret för mig.

*090616* Tisdag
Även idag fick jag en lång dag på dagis. Mamma lämnade mig där kl 10 och pappa hämtade mig kl 16.30.

*090617* Onsdag
Idag var mamma ledig, så vi passade på att åka och hälsa på William och hans familj. Dom har satt upp staket, så vi kunde leka helt fritt på deras baksida. Jag lekte med Williams hus, bollar, traktorer och ibland gick jag bara runt och tittade på vad Williams pappa gjorde. Vi fick fika bulla och saft. Mam-mam (nam-nam)!
På em var mamma och jag ute på våran baksida och mamma hade en idé om att hon skulle klippa gräset. Just nu är den klippt åt alla håll och kanter, pga att hon fick anpassa sig efter vart jag gick. Hihihi! Mamma får nog klippa färdigt gräset en annan dag.

Idag har jag använt mig av tvåordsmeningar i massor!

*090618* Torsdag
Idag var jag lite kinkig på morgonen och mamma och jag fick stressa till dagis. Vi hade med oss en kaka till dagis, för det var ju min sista dag innan sommarlovet. Marie sa att jag och alla barnen/personalen kunde få fika kaka efter lunchen.
Pappa hämtade mig kl 16.15 och då fick han packa ihop alla mina kläder. Jag ska ju få börja på en annan avdelning efter sommaren och så hinner jag nog växa ur kläderna innan jag är tillbaka.

Jag var lite kinkig på em också. Jag var ute på altanen och körde med mig traktor. Sen ville jag ta in den, sen ville jag ta ut den, sen ville jag ta in den, med då sa pappa att jag fick lov att bestämma mig.
Jag fortsatte att vara kinkig, så jag fick gå och sova tidigt. Mamma hann inte hem innan jag sov.
Jag har det besvärligt med tänderna nu och tuggar ofta utan anledning. Hoppas att dom sista tänderna byter igenom snart.

Imorgon är det midsommarafton. Hoppas att ni får en trevlig helg. Jag och pappa får roa oss imorgon, för mamma jobbar. Sen har hon bara hela lördagen kvar innan hon också får sommarlov. Mamma och jag blir ledig i sex veckor tillsammans och jag vet att mamma längtar massor tills dess, för det har hon sagt.

Ta hand om er! Stor midsommarkram från Elias

Kommentarer
Postat av: Christina

Önskar dig och din familj en riktigt Glad Midsommar!

2009-06-19 @ 06:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0