*090611* Torsdag, duggregn och 14 grader

*090610* Onsdag
Idag när mamma skulle hämta mig från dagis var jag så söt. Jag hade kepsen bakåfram, smutsig runt munnen av sand och damm, t-shirten hängde på 3-kvart (som en riktig liten bondpojke) och mina byxor var smutsiga på knäna. När jag fick syn på mamma så sträckte jag upp armen och sa med glad stämma: Hej hej!
Gissa om mammas hjärta smälte. Hihihi!

Innan jag lämnade dagis så fick jag en banan. Jag hade svårt att slita mig från dagis. Jag ville visa mamma hur man springer ner för backen, hur man åker rutchkana och sen sprang jag runt med lastbilen runt husen, så som jag, Viktor och Linus brukar göra om dagarna. Det är jätteroligt! Det har tagit ett tag innan vi har kommit på hur man ska göra. Vi har tittat på hur dom stora killarna har gjort, men nu äntligen kan vi också busa så om dagarna.

Väl hemma så spelade pappa och jag lite boll, medans mamma gjorde mat. -Pela, pappa. -Pela! -Pela!
När väl pappa kom för att spela så hittade jag massor av annat att leka med. Hihihi.

Fröken var rädd att jag inte skulle orka äta mat, för att jag fick en hel banan på dagis, men jag åt nästan tre skivor blodpudding och massor av tylt (sylt).

När mamma och pappa bäddade rent i sängarna så sprang jag runt, runt och skrattade och busade och slängde mig i deras sängar. Jätteroligt!
Jag hade svårt att varva ner när det dags att gå och sova. Det tog nästan 45 min innan jag sov. Jag låg och pratade och körde med mina lastbilar. Till slut fick mamma lov att hålla fast mina händer lite lätt och sjunga, för att jag skulle lugna ner mig och sluta prata. Varje gång som mamma slutade sjunga sa med: -Meeee. Meee, mamma.

Jag är inne i en växtperiod inne tror mamma, för jag äter massor just nu. Ikväll åt jag ju först en banan, sen tre skivor blodpudding, en 300 ml välling kl 20 och kl 0.30 var jag redo för MEER välling. Mamma hämtade en flaska till. Sen sov jag till kl 4.30 då jag fick komma in till mamma och pappas säng.

*090611* Torsdag
Idag ringde jag till mommo. Jag pratade och pratade och skrattade och busade massor. Jag sjöng som Poppo brukar göra: Lo lo lelo lelole lo lo le loooola (jojkar). Mommo skrattade mest, för hon hann inte få en syl i vädret.

Mamma gjorde mig klar för dagis. Jag trivs bra där nu. Sista 2-3 veckorna har det verkligen släppt. Jag pratar om barnen, fröknarna, dagi (dagis) och leksakerna när jag är hemma. Det är ju synd att det har släppt nu, lagom till semestern. Kanske mamma och jag kan hälsa på där någon dag.

Jag funderar på att bli socialminister när jag blir stor. Jag älskar att hälsa på folk. Sist mamma och jag var och handlade mat så stod vi vid ingången en stund. Jag hälsade artigt på alla som kom in. -Hej hej!
En em när vi var ute så såg jag att det var grannar ute fyra hus bort. Jag gick ut på gatan, sträckte upp armen och vinkade lite med fingrarna: -Hej hej!
En dag när pappa började prata med en annan grannen så vände jag mig om mot dom. Sträckte på mig (för att kunna se dom bättre), vinkade och ropade: -Heeeeej!

Jag har även lärt mig vad grannarna heter. Jag brukar stå och ropa på Nitte (Nisse).
När den gula bilen åker förbi då säger jag: -Gonna (Gunnar)
Häromdagen tittade jag ut genom v-rumsfönstret och sa: -Lääla, Lääla. Mamma förstod inte på en gång vad jag menade, så då sa jag: -Måla. Lääla, måla. (Erland stod ju och målade staketet.)
Grannen med hunden heter Bode (Börje)
Och så har vi Anna, men det är ju alldeles för enkelt att säga. Hihihi!

Hoppas att ni får en trevlig dag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja nog är du en äkta bus-pojk allt!Stor kram från en glad och skrattande mommo och en glad och jojkande poppo.

2009-06-11 @ 23:08:35
Postat av: William

Vad kul att du börjat trivas på dagis. Till hösten får vi leka där tillsammans, då kan du visa mig runt...

2009-06-13 @ 14:16:46
URL: http://fambergengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0