*090604* Ledig dag med mamma

Jag vaknade kl 5.40 och hostade tills jag kräktes (över mamma). Ett mindre trevligt uppvaknade. Mamma och jag som skulle träffa kompisar på  dagen. Nu tog vi det lugnt här hemma och jag passade på att hjälpa mamma med tvätten. Ute på gatan körde dom med en padda. Den tittade vi på. Pappa kom på att jag har ju också en padda i lego, som jag fick av Åke förrut. Den kan jag köra med här hemma.

Vi tog en tidig lunch, pga mitt tidiga uppvaknande, men jag ville inte ha. Jag grinade och tjorvade, så till slut tog mamma upp mig och jag somnade på hennes axel efter bara någon minut. Jag sov i 2h 40 min.

På em kom William och hälsade på, då det inte verkade vara någon fara med mig. Först lekte vi i sandlådan en stund, men efter några utflykter och rymningsförsök så gick vi in igen. Jag blev jätteledsen. Idag ville jag inte låna ut mina leksaker, utan talade om för William: -Nej, nej, Jia (Elias). Det är inte alltid så lätt att dela med sig. Det gör jag ju hela dagarna på dagis.

William fick snart lov att åka hem, för det var ju middagstid för oss alla. Vi åt middag och sen gjorde jag inte något speciellt innan det var dags att gå och sova. Mamma har sedan jag föddes försökt om jag vill sova med snuttefilt eller gosedjur, men det har inte fallit mig i smaken. Sedan två veckor tillbaka har jag hittat min nattkompis: en bil eller lastbil.

Natten till idag, fredag, har jag bara vaknat två gånger, kl 1 och 6. Jag har inte ätit på 3-5 nätter. Äntligen kanske sömnen börjar bli lite bättre ett tag igen.
När pojken själv får välja

Härom dagen hade jag med mig Konta (en kontainerlastbil från Byggare Bob) till dagis. Jag ville inte lämna ifrån mig den när jag kom dit. Min fröken Joanna sa att dom andra barnen brukar ju ha med sig sina gosedjur och att det där är ju mitt gosedjur. Det var väl snällt sagt.

Mina fröknar på dagis heter Mami (Marie), Ta-tan (Susanne), Nanna (Joanna) och Mannan (Marianne).

Nu ska jag göra mig klar för att åka till dagis. Hoppas att du får en trevlig dag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Christina

Vad skönt du ser ut att ha i din säng, tillsammans med bilen och mjukisdjuret.

2009-06-06 @ 06:55:53
Postat av: Lisa

Det är bra när man vet vad man vill. Hoppas att de lugnare nätterna kommer nu och för framtiden. Kram mommo

2009-06-09 @ 12:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0