*0900626* Jag har besök!

På tisdag kväll (090623), efter att jag hade somnat, kom morbror och hans familj på besök. Mamma försökte tala om för mig att dom skulle komma, men jag förstod inte riktigt det.

*090624* Onsdag
När mamma och jag satt och åt frukost så kom min kusin in med deras hund. Jag blev först blyg och försiktig. Då kom resten av familjen in och jag fortsatte att vara blyg. Då började jag och morbror att leka med en klocka/timer och då blev jag mer och mer öppen och glad. Efter det var jag precis som vanligt och lekte och busade en hel del med allihopa.

Efter frukosten gjorde vi oss klara och åkte in till stan. Det är oftast roligt att åka in till stan, för där finns det bussar, traktorer och lastbilar. Jag förstår däremot inte varför vi måste gå in i alla dessa affärer. Då blir jag rastlös på en gång. Jag köpte en hink som jag kan använda i sandlådan.
Det blev en sen middagslur och på em var jag och kusin Elin till lilla lekplatsen ett tag innan middagen.

*090625* Torsdag
Stråååålande sol från en klarblå himmel och +21 grader redan vid frukosttid. Vi packade ryggsäckarna och gick till lilla stranden. Först gick vi en bit bort från stranden, men det var stenig botten där och stenarna var dessutom hala, så vi gick till sandstranden istället. Det var så långgrund där att jag kunda bada själv (självklart med någon i närheten). Jag hade min nya hink och spade med mig och grävde i sanden och vattnet.
Efter badet hade vi picknick med fruktstund och lite fika. Även idag blev det en sen vila och jag sov 2½ timme.

Jag var trött och ville inte borsta tänderna ikväll. Elin var finurlig och hämtade sin tandborste och började att borsta sina tänder. Då gick det mycket lättare och allt var roligare igen. 
Det var svårt att varva ner ikväll och jag somnade efter 1½ timme i sängen.

*090626* Fredag
Idag blev det en sen frukost. Jag ringde till mommo och poppo och dom skrattade åt hur jag sjöng, pratade och busade. Efter frukosten gick jag och mina kusiner till lilla lekparken, medans mamma och morbror åkte till affären och handlade mat.

Även idag var det strålande sol och 28 grader i skuggan. Det passade utmärkt med ett litet dopp i poolen. Kusin Elin och jag busade och plaskade i vattnet och när hon visade mig att man kan springa genom poolen så var jag inte sen att haka på. Det gick inte riktigt lika fort för mig, men jag fick bra snitts på att komma över kanten på poolen.
Vi busade även med vattenslangen och hade roligt i solskenet.

Idag var Märta en liten rymmare och kom förbi tre gånger. Sista gången fick hon stanna en stund och leka. Kusin Elin läste bok med oss och sen gungade vi alla tre.

Ikväll var Elin duktig och gjorde mig klar för natten. När jag till slut låg i sängen så ropade jag på "Leli", men mamma sa att nu var det natt-natt och att jag fick träffa henne imorgon igen.

Jag har kommit på namnen på alla i deras familj: morbror Matt (Mats), Billa (Pernilla), kusin Ponte (Pontus) och kusin Leli (Elin). Sist men inte minst så har dom med sig: Vovve!

Imorgon åker dom tyvärr vidare, men det har varit jättekul att få så många dagar med dom.
Hoppas att ni också får njuta av fint väder och trevligt sällskap. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så roligt att ni kusiner har fått några dagar att lära känna varandra bättre. Inte dumt att vädret har varit så bra att ni har kunnat vara ute och gjort så mycket kul. Många kramar från mommo och poppo.

2009-06-27 @ 15:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0