*090712* Sångtexter

Jag övar för fullt på sångtexter till olika låtar. Just nu är Byggare Bobs sång en stor favorit och jag har kommit ganska långt på den och jag får tycka:
Bandi, Menta, Lulle, jä, Popis, Tadi........sen kan jag inte mer än så länge! Ni som kan Byggare Bob vet ju att den går så här:
Bobbis bygger, bygger rubbet
Bobbis bygger, bygger bäst

Bandis och menta och Rulle, yeah
Skopis och Kranis, Wilma mé
Bob och hans gäng, de jobbar mest
jobbar tillsammans då går de som bäst.

Bobbis bygger, bygger rubbet
bobbis bygger, bygger bäst

Grållen och Sparv, Maja och Plugg
har aldrig tråkigt ett enda dugg.
Bob och hans gäng, de jobbar fort
Jobbar tillsammans då går det som smort!
Jobbar tillsammans då går det som bäst

Bobbis bygger, bygger rubbet
Bobbis bygger, bygger bäst!

Jag försöker hänga med i olika texter och försöker lära mig texterna. Det är bäst för mamma att hon hänger med i svängarna, för annars vet hon inte vad jag sjunger.

Jag kan även: Tulen datt, datt, datt. (en kulen natt, natt, natt)

Ibland så sjunger jag på signaturmelodin till Tweenies: Hej hej......Tidi! (Tweenies)

Jag pratar hela dagarna och varje dag kommer det nya ord och uttryck.
mer tvätta släpet
mamma ställa tona (skorna) (Hihihi, mamma tyckte att jag skulle ställa skorna i hallen) ;-)

Idag kom min första 4-ordsmening:
Nu jia hämta tula (Nu Elias hämta kulan).

Idag har mamma försökt att klippa häcken med mig som sällskap. Vi hann med mycket annat också, som att hälsa på grannarna, sparka boll, bada i poolen m.m.

På kvällen blev jag så trött och ledsen och somnade snabbt. Hoppas att det blir en bra natt. Stor kram från Elias
Picknick på baksidan

Kommentarer
Postat av: William

Vad duktig du är! Själv tycker jag att det funkar bra att peka. Det där med att sätta ihop ord har jag inte riktigt klurat än. Men mamma och pappa över med mig så snart kommer det nog :-)

Hoppas vi hinner träffas nåt innan ni åker på semester. Kram!

2009-07-13 @ 13:33:58
URL: http://fambergengstrom.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad duktig du är! När vi sjunger Imse Vimse Spindel för Werner så skrattar han och lyfter sina händer - "upp stiger solen...". Så småningom sjunger han med han också.

2009-07-13 @ 20:41:01
Postat av: Lisa

Hej snygging! Du sjunger så fint. Jag tycker det är härligt att höra dig i telefonen. Snart kan vi sjunga tillsammans. Längtar! Kram från mommo och poppo Boman.

2009-07-14 @ 22:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0