*090706* 3-ordsmeningar och tandsprickning

*090702* Torsdag
Mamma och jag var till William och rastade av mig. Williams pappa var snäll och lekte med mig en stund, så att mamma fick vila lite.
Jag sjunger gärna på Lilla snigel och har lärt mig fler ord i den sången: Atte de, anna tar de!
Jag kan också: kulen datt, datt, datt (En kulen natt)
En annan favorit just nu är: Apa, ompa, ompa. (Tänk om jag hade en liten, liten apa)

På em kom Liams och hans föräldrar förbi. Vi hade jättekul och lekte med bilarna, Byggare Bob, åkte rutchkana och lekte i sandlådan. Vi gick runt, runt genom huset och busade.
När dom hade åkt hem så pratade jag mycket om Liam. Jag sov även med min nya lastbil, som jag fick av Liam. Tack så mycket.

*090703* Fredag
Idag var jag, mamma och William med hans familj upp på Hägnan och tittade på djuren på fm. Det är roligt. Jag och William fick gunga gungbräda och spika med hammaren bl a.

På em packade vi ihop och tog oss en helgtur med husvagnen. Det är alltid lika svårt att varva ner när vi kommer till ett nytt ställe. Medans mamma och pappa monterade förtältet, så smet jag till lekparken flera gånger. Det var inte så farligt som det låter, för den låg alldeles bakom husvagnen.

Jag somnade strax efter kl 21 och hade en jobbig natt med tanke på mina kommande tänder.

*090704* Lördag
Mamma fick sova ut. Pappa och jag spelade boll och läste böcker. Sen var det pappas tur att få sova en stund. När det sen var min tur att sova, så sov jag två timmar i sträck i vagnen.

Jag har nu även lyckast komma på hur man använder sig av 3-ordsmeningar:
Pappa pela boll (pappa spela boll)
Mamma läta bok (mamma läsa bok) m.m.

På kvällen gick vi ut och åt och då fick jag lära mig att man måste tydligen vänta tills alla är färdig. Förrut har det räckt med att jag säger Jia pärdi (Elias färdig) och då har jag fått gå ner, men idag var det annorlunda. Hihihi!

Jag fick varva ner med att titta på Byggare Bob, som letade efter sin pappa.
Ikväll fick jag alvedon när jag gick och la mig och då sov jag mycket bättre tills jag kissade igenom. Efter det gick jag sova i stora sängen.

*090705* Söndag
Under natten pratade jag flera gånger i sömnen. Jag pratade om vovven Fia, Menta och Popis (Skopis) från Byggare Bob och rätt vad det var så ropade jag på: Bobs pappa, precis som dom gjorde i filmen igår kväll.

Jag sov ända till kl 8.20. Vi åt frukost, mamma och jag duschade och sen packade vi ihop och åkte hem. Jag somnad i bilen, men sov bara 50 min totalt. Det har varit jätteskönt och behövligt för oss alla med en lugn helg tillsammans.

Em blev lite gnällig. Jag var ute en stund och hjälpte pappa att sätta upp staketet. Jag åkte i min rutchkana och lekte i sandlådan innan det var dags att gå och göra mig klar för natten.
Mamma fick gnugga tandköttet tills jag somnade. Mellan kl 1-2.30 var jag tjorvig pga tänderna igen. Vid 4.30 fick jag komma till stora sängen igen.

*090706 Måndag
Jag vaknade kl 7 och frågade efter pappa. Mamma sa att han har åkt och jobbat, så jag somnade om igen. Några minuter senade smög pappa in och då skrek jag: Dä ä pappa!!!! Pappa såg snopen ut och började sen att skratta.

I natt har ÄNTLIGEN tre av fyra tänder spruckit igenom. Hoppas att jag slipper ha lika ont i fortsättningen.

Mamma och jag var på Dollarstore och jag hittade mig en förpackning med bilar som jag köpte. Dom var jätteroliga! Sen var vi och handlade mat, for hem och lekte med bilarna, åt lunch och sen tog vi oss en promenad i vagnen.
Nu accepterar jag att vila i vagnen. Första dagarna på sommarlovet blev jag jättearg när mamma la mig i vagnen. Nu har jag insett hur skönt det är att vila lite och sover gärna 1-2 timmar. När jag vaknar så ropar jag på mamma. Inte som förr, då jag alltid vaknade ledsen.
Jag kan även berätta att sedan 3-4 veckor tillbaka äter jag inte längre välling om nätterna.

Hoppas att ni har en skön dag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Jen116

Du är så otroligt söt i ditt krulliga hår... :)

2009-07-06 @ 15:52:31
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Christina

Stackare', att du ska ha så ont att få tänder. Men snart är munnen full och då har du inte ont längre. Fortsätt att ha roligt på ditt sommarlov, det verkar ju ha börjat bra.

2009-07-06 @ 17:21:12
Postat av: Lisa

Grattis till de nya tänderna! Det händer mycket i din lilla värld nu. Du har blivit så duktig att prata så många ord, och kan sätta dem tillsammans också. Många kramar från mommo och poppo Boman.

2009-07-07 @ 22:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0