*090701* Taata!

Efter en jobbig och tjorvig natt i nattens hetta vandrade mamma och jag ner i källaren, men det gick inte nå bättre där. Mellan kl 1.30 och 5.15 var det struligt. Kl 7.30 vaknade jag för dagen.

Vi ringde till mommo och sen gjorde vi oss iordning för dagen. Mamma och jag skulle åka och hämta en rutchkana, men den gick inte att ta isär, så vi lov att vända hem utan någon taata (kana).
Jag var inte glad åt detta. Jag ville ju åka kana. Mamma sa att vi skulle hämta den ikväll istället i pappas lastbil.

Jag var kinkig och grinig när vi kom hem. Vi åt lunch och sen tog vi oss en promenad i vagnen. Jag sov 2½ timme idag. Det var behövligt från nattens tjorv. Kl var 15.35 när jag vaknade, så det var nästan dags för mat. Jag fick lite yoghurt innan pappa kom hem.

Efter maten åt vi jordgubbar och sen åkte vi iväg för att hämta rutchkanan. Det var jättekul att åka i den. Jag ville inte alls gå in och sova, men det är svårt att vinna över sina föräldrar...........än så länge.
Däremot så gick tandborstningen toppenbra. Pappa frågade: -Hur gjorde Elin? och då gapade jag stort och sa: AAAAAAAAA! Det var länge sen det gick så fort att borsta tänderna.


Jag utökar mitt ordförråd varje dag och dessutom ökar mina 2-3 ordsmeningar.
Jia pitte patt (Elias sitter fast - i bilbältet).
Mamma leka.
Pappa dutta (pappa duschar).
Mamma han-du (mammas handduk).
Mamma kala bäpple (mamma skala äpple - men det var egentligen potatis.)
Jia taata (Elias åka kana)
Detta var bara ett litet urval av mina nya meningar!!

Som vanligt så är det svårt att varva ner när något kul och spännande har hänt, så jag somnade inte förrän kl 20.55.

Imorgon ska jag åka massor av kana. Jag önskar er en trevlig dag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

En stolt och glad och söt kille! Ha det buskul. Kramar mommo och poppo.

2009-07-01 @ 21:39:01
Postat av: Christina

Vad duktig du har blivit med alla orden! Och va' roligt du har i din fina rutchkana!

2009-07-02 @ 06:50:41
Postat av: Jen116

Viken kana du har fått! Kul... :)



Ha det bra i sommarvärmen!



KRAMIS

2009-07-02 @ 16:24:48
URL: http://jenjofoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0