*090129* Grattis faffa!

Grattis på födelsedagen faffa! Hoppas att du får en trevlig dag.

Idag var jag bara på dagis två timmar. Mamma ville passa på att få lite tid med mig, när hon ändå var ledig. Susanne (en av fröknarna) tycker att jag är klar med inskolningen, så i fortsättningen kommer jag bara att vara där 3 dagar i veckan, ca 20 timmar i veckan.
I måndags erkände även pappa att han tyckte att det kändes konstigt att lämna bort mig. Det har ju mamma vetat om länge. Hihihi.
Idag var första dagen som jag log och skrattade på dagis. När det är något nytt som händer så blir jag först fokuserad, koncentrerad och kollar över situationen innan jag ler och skrattar, då jag har koll på läget. Mamma tolkar det som att jag börjar känna mig trygg och har koll på hur dagis fungerar.
Jag skottar gärna på dagisHär kommer jagTut tut!Bilarna leker jag gärna medVilka fina bilar du har

Väl hemma så sov jag i 1h 40 min. Jag är lite snorigare och det har börjat rinna vatten ur ena ögat igen. Hoppas att jag inte blir sjuk igen.
På em kom William och hans föräldrar förbi en stund. När jag inte ser William i rummet så ropar jag: Wavva!


Min nya stol är bra både till att prata i telefon i och att läsa böcker i. Jag har avancerat och kan nu även prata i headset. Hehehe.
Hallå, vem är det?

Jag övar gärna på nya ord och läten. Jag har lärt mig att säga mör=smör och jag vill gärna själv smöra på smörgåsen, om jag får.

Det händer saker hela tiden och ibland är det svårt att komma ihåg allt som man vill skriva ner. Jag gör så gott jag kan, för det här är ju nästan som en dagbok för mig. Mamma har tänkt att skriva ut bloggen och sätta i en pärm, så att jag kan läsa i den när jag blir större. Hon har även försökt att spara lite broschyrer, flygbiljetter och liknande som vi kan sätta i pärmen.

Imorgon är det fredag och helgen är här. Mamma jobbar, så jag och pappa får leka i helgen. Kanske fortsätter vi att bygga med legot.

Jag önskar er en trevlig helg. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman!!Förlåt att jag inte ringde tillbaka!!Efter att Kalle o jag haft in kakan i ugnen ramlade Tosse in m 5 kompisar!!Ungdomsgård..Sen matlagning,sen kalas,handla mat o nu e kl sent.Förlåt,förlåt.Har varit hemma hela v m Kalle.Feber o snorig till max.Nicklas hemma imorrn.Sköt om er.Puss o kram Mia

2009-01-29 @ 22:24:11
Postat av: Christina

Va roligt att läsa att det går så bra för dig på dagis! Fortsätt att ha kul där. Idag ska Werner vara här hela dagen, hans mamma ska till frissan och sen vill hans mamma och pappa ha lite tid för sig själva ikväll, framför allt när dom ska äta. Trevlig helg på dig åxå och hälsa mamma och pappa

2009-01-30 @ 07:37:56
Postat av: Jen116

Du ser ut som en riktigt cooling när du sitter i din stol och pratar i telefon... :)



Önskar dig och din familj en riktigt trevlig helg nu!



Kramis

2009-01-30 @ 11:15:59
URL: http://jenjofoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0