*090116*

*090114* Onsdag
Idag fick jag äta lunch själv på dagis. Mamma fick vara hemma under tiden. När det var dags för vilan så ringde dom efter mamma. Jag hade inte ro i kroppen att sova på dagis. Det var skönt att få komma hem och sova i min nybäddade säng.

På em var vi till Liam och hälsade på. Vi lekte med dom flesta av hans leksaker. Vi kunde inte vara kvar så länge, för det var middagsdags, men det var kul att se en stund i alla fall.

*090115* Torsdag
Ännu en dag på dagis. Idag var det inte lika självklart att gå in på dagis. Jag var avvaktande och ville gärna se till att mamma följde med mig in. Jag fick vara inne idag och välkomna en ny kille, som heter Oskar. Dom andra barnen var ute, trots kylan, -20 grader.
Idag fick jag stanna själv på dagis. Allt gick bra, förutom vilan. Jag sov bara en kvart. Jag fick vila i frökens famn en halvtimme. Hon trodde att jag hade somnat. Till slut fick mamma komma och hämta mig.

William kom över och hälsade på en stund på em. Dom åt med oss och William och jag busade. Till slut tog mitt batteri helslut. Jag orkade inte med denna dag längre. Det var bara att göra mig klar för natten. Jag tvärslocknade i min säng, med vällingflaskan i högsta hugg. Jag sov oroligt och gallskrek på kvällen. Vid midnatt vaknade jag hungrig. Jag fick min välling och sen sov jag okej resten av natten.

*090116* Fredag
Idag tvekade jag en del, då mamma sa att vi skulle åka till dagis. Jag var inte lika pigg i benen på väg till bilen. Idag var det ännu kallare, -25 grader, så alla barnen var inne idag. Även idag fick mamma lämna mig. Idag gick vilan bättre. Jag sov 55 min. Efter vilan kom mamma och hämtade mig. Vi passade på att mysa, leka med garaget, läsa böcker, sjunga och titta på foton på datorn. Mamma tycker att det är jobbigt att vara utan mig om dagarna, så vi njöt av lite lugn och ro tillsammans. Till slut kom även pappa hem. Det är alltid lika kul. Jag åt en stadig middag och sen somnade jag snällt i min säng. Jag sover oroligt även ikväll, med det kan bero på att snoret rinner i min näsa. Hoppas att det inte blir så allvarligt.

Ha en trevlig helg. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Engla

Hoppas nästa veckas dagis går bra. Kul att det gick bra att sova igår i alla fall.



Kram

/Engla

2009-01-18 @ 00:00:51
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0