*090113*

Min åttonde tand har äntligen spruckit igen. Kanske var det därför som jag sov så bra i natt. Första gången som jag vaknade var klockan 5.30. Då fick jag välling och sen sov jag till kl 7. Inte illa!

Idag, tisdag, har jag varit ute och lekt och haft samling innan mamma fick komma in. Då fick vi äta mat tillsammans med Marianne (fröken), Tindra och Victor. Vi fick spaghetti och köttfärssås, smaskens. Jag fick lära mig att hälla upp mjölk själv ur en liten glaskanna. Det gick faktiskt ganska bra.
Efter maten så gjorde jag precis som hemma, jag städade undan på bordet (dvs skjuter allt ifrån mig) och drog i haklappen. Mamma frågade om jag ville ha en tugga till. -Nä nä nä, svarade jag.
Vi gick och tvättade händerna. Där lärde jag mig hur man öppnar kranen (lyfter upp handtaget). Hemma har jag kunnat stänga kranen en längre tid.
Jag hann leka en liten stund innan det var dags för vilan. Vi fick ligga på varsin madrass, med kudde och filt. Mamma sa åt mig att vila på kudden. Det gick bra i två minuter, sen var jag redo att leka igen. Efter en stund fick vi tacka för oss, så att dom andra barnen kunde få sova ifred.

I em har mamma jobbat, så jag och pappa passade på att leka med bilarna, spela bandy och ha roligt tillsammans.

Nu måste jag försöka sova bra i natt igen, för imorgon är det dags för nya lärdomar på dagis igen. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Christia

Det verkar gå jättebra för dig på dagis. Fortsatt Lycka Till!

2009-01-14 @ 06:58:22
Postat av: Jen116

Som det verkar, så är dagis rena drömmen för dig. Massor med nya saker att upptäcka och att lära sig. KUL... :)



KRAMIS

2009-01-14 @ 11:44:09
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Tina

Vad duktig du är Elias. Vi saknar dig, nu är du har fullt upp med att vara på dagis. Hoppas att vi ses snart. Kram från Tina och Oscar

2009-01-15 @ 22:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0