*090112* Måndag morgon

*090110* Lördag
På fm var vi och handlade mat. På vägen hem somnade jag i min bilstol. Det tar på krafterna att vara ute och shoppa. Pappa behövde bara lyfta in mig så sov jag vidare. 
På em har vi dansat ut julen och vinkat hejdå till julgranen, som flyttade ner i källaren igen. Jag fick hjälpa till att plocka ner kulorna och glittret. Det var kul, men svårt. Ibland höll jag på att få granen över mig, för att jag drog så hårt. Tur att mamma och pappa fanns där och höll emot.
När jag tänker på "tataan" (julgranen), så går jag till grinden och vinkar.
Alla kulorna ska nerMammas hjälpredaGlittret ska också nerNu är glada julen slut, slut, slut

*090111* Söndag
Vi hade tänkt hälsa på faster med familj, men dom var inte hemma. Då tänkte mamma att vi skulle gå ut på fm, men det var jag inte så sugen på. Istället passade mamma på att rensa min garderob på alla kläder i stlk 80. Det blev nästan tomt, så mamma passade på att ta fram kläder i stlk 86. Vad kul med lite nya kläder. Vi har verkligen tur med alla kläder som jag får låna. Jag fick ju även så fina kläder av moster och Långben i julklapp, som jag säkert kan få ta på mig snart. Jag vill passar på att tacka så mycket för dom.
Julklapp från moster och långben

På em hittade jag ett nytt ställe att leka på. Mamma och jag lekte tittut en längre tid och skrattade gott. Jag var inte alls rädd, utan stängde dörren själv och bara väntade på att mamma skulle öppna dörren.
TittutHahahahaha

Jag har sista tiden blivit väldigt medveten om vad som händer i böljan. Jag säger gärna till: babba, och drar i blöjan. Om jag drar där bak, så kan ni ju gissa vad som har hänt. Jag säger även babba och drar där fram, men då menar jag att jag har kissat. Så gör jag ofta på morgonen när jag har vaknat.
Idag när varken mamma eller pappa hängde med på vad jag menade, så hämtade jag våtservetterna. Då gick det upp ett ljus för dom.

*090112* Måndag
Då var det dags för dagis igen. Det går riktigt bra för mig, men mamma har det jobbigt. Hon skulle hellre vilja vara hemma med mig om dagarna. Hon vet att det kommer att gå bra för mig och att det är utvecklande med dagis, men kommer att sakna att inte få följa mina framsteg och alla ord som jag lär mig just nu.

Idag hade jag äntligen fått foto vid min plats. Fröknarna har haft det lite jobbigt med att hinna få någon bra bild på mig, då jag är så aktiv. Vad tycks?
Min hängare

Först så lekte vi inne en stund. Innan det var dags att gå ut hade vi fruktstund.


I ett rum har dom satt upp ett roligt draperi i en garderob, som jag upptäckte idag.


Med lite frukt i magen klädde vi på oss och gick ut i det varma vädret. Det var +4 grader och det droppade från taken, men vi har fortfarande vitt överallt. Mamma var bara med mig ut en liten stund, innan hon fick gå in. Jag fick vara ute med mina fröknar. Jag passade på att åka rutchkana flera gånger och så hittade jag klubbor, fotboll och mål i uteboden. Lyckan var gjord!


När vi kom in så kom mamma in från fikarummet. Det var då allt brast. Jag blev så ledsen över att Viktor tog bollen som jag lekte med. Mamma förstod på en gång att jag var hungrig. Marianne hämtade en banan. Det var tur, för annars hade jag nog inte klarat mig ända hem. Väl hemma gallskrek jag och kastade mig fram och tillbaka. Stackars pappa blev nog snopen över vilken ledsen kille som kom hem. Det var jobbigt att börja äta, men efter ett tag var jag som vanligt. Pappa brukar skylla på att jag har fått mitt hunger-humör av mormor. Man kan ju inte vara glad jämt, eller hur?!?!

I em var mamma och jag in till stan och gjorde ärenden. Jag var jätteduktig, men väl hemma var det dags för nästa hungerattack. Tänk vad mat kan ställa till det.

Nu ska jag försöka sova lika bra som i natt, för imorgon bär det av till dagis igen och då ska jag få äta där. Undra vad det blir för något. Söta drömmar till er alla önskar Elias

Kommentarer
Postat av: William

Vad duktig ni är på att ta kort och berätta om era dagar så vi kan följa er fastän vi inte kan träffas lika mycket nu. Kram på er!

2009-01-12 @ 23:43:26
URL: http://fambergengstrom.blogg.se/
Postat av: Christina

Du verkar ha kommit in bra på din förskola. Fortsätt att ha kul där.

2009-01-13 @ 06:57:39
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen att kläderna kommer att komma till användning och uppskattning!

Kramar från moster

2009-01-14 @ 19:47:07
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hälsningar till "positiva" killen från mormor och Polarn. Det är så kul och se ditt glada leverne.

2009-01-20 @ 11:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0