*090108* Dags för inskolning

Idag var det dags för den stora dagen. Kl 9 på morgonen infann vi oss på förskolan. Mamma och pappa följde med mig idag. Vi var 4 st som skulle skolas in, 3 killar och 1 tjej. Jag är yngst av alla på förskolan än så länge. Det ska komma en tjej på måndag som är yngre.
Vi fick leka och bekanta oss med personal, barnen, lokalerna, leksakerna och rutinerna. Pappa passade på att hitta sig en ny kompis. Elsa kom med sin kudde och satte sig i pappas knä och där satt hon länge.
Pappa och ElsaJag och Linus leker
Föräldrarna och dom barn som ville (inte jag) fick sitta och lyssna på information. Jag passade på att leka med bilarna och garagen istället. Det finns även två rutchkanor som jag har provat flera gånger. När klockan blev 11.30 åkte vi hem och åt lunch. Sen sov jag 1h i min säng och sen sussade jag sött vidare på mammas axel i 45 min.

På em tog vi det lugnt hemma mamma och jag. Vi lekte med mitt garage, läste lite böcker och sen fick jag hjälpa mamma att göra pannkakssmet. Jag fick en egen bunke, några mått och skedar att vispa med.
Orkar inte vänta på maten!Mmmm, gurka!

Pappa hjälpte mig att fixa hjulvagsinställningen på min Dodge när han kom hem.
Fungerar den snart pappa?
Jag kan förövrigt säga både Dodge och Peugeot. När pappa frågar vart min Peugeot är så hämtar jag rätt bil.

Ikväll är det hockey på tvn. Jag hinner ju inte se så mycket då jag måste sova, men innan det var sovdags så tittade jag med pappa en stund. Jag sjunger precis som hejarklacken: Luleåååå, luleååå, luleåååå!

I morse var det -22 grader, men nu på kvällen är det bara -6,5 grader kallt och det har kommit ca 2-3 cm snö.

Imorgon åker mamma och jag tillbaka till förskolan några timmar. Hoppas att det går bra imorgon också. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Christina

Vilken stor och duktig kille du är, Elias. Fortsätt att ha skoj på förskolan.

2009-01-09 @ 06:42:41
Postat av: Jen116

Oj oj vad du växer "lille-man"... Kul med dagis, där kommer du säkert ha jätteroligt.



Trevlig helg!



KRAMIS

2009-01-09 @ 08:14:18
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Engla

Vad kul att det gick bra på dagis. Hoppas det gick lika bra idag, fredag.



Kram

/Engla

2009-01-09 @ 18:36:42
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0