*090105* Klätterapa

*090104* söndag
Igår hände det inte så mycket. Vi var hemma på fm. Det blev en sen tupplur och inte speciellt lång heller, ca 40 min. Nåväl, efter lite mellis åkte vi och handlade lite mat och köpte samtidigt ett par vinterskor till mig (som jag ska kunna ha tjocksockar i) och en ny Byggare Bob film. Bob Bob är min favorit just nu.

*090105* måndag
Idag har pappa varit och jobbat en stund. Mamma och jag passade på att gå ut idag, för det var bara -3 grader, men det blåste kallt. Det blev lite rörigt även idag när jag skulle sova middag. Pappa kom precis hem då, så jag ville busa med honom och träffa honom en stund. Sen gick det inte att somna. Jag var jätteledsen och slängde mig runt runt i sängen. Till slut fick mamma lov att ta upp mig och lugna ner mig. Jag vilade några minuter på mammas axel, men sen hörde jag att det kom någon. Jag lyssnade och lyssnade innan jag frågade mamma: -Faffa? -Nej, det är inte farfar.
Det gick inte att somna om, så mamma och jag gick ut och såg att faster och långa farbrorn hade kommit. Jag spelade innebandy med långa farbrorn, vi busade med mina bilar och sen fick jag se på Bob Bob och vila en stund i min saccosäck.

Det blev ingen tupplur idag, så jag var lite klängig på em/kvällning. Jag har dessutom lärt mig att klättra upp på stolarna och därifrån är det ingen match att ta sig upp på bordet. Det finns ju massor att utforska även på bordet.

Jag har även upptäckt att om jag behöver något från diskbänken, så är det bara att dra med sig stolen dit, klättra upp och ta det man vill ha.

Jag fick post idag. Det var mina namnlappar, som vi har beställt. Jag har fått välja symbol själv. Mamma visade mig alla och jag sa vad det var, men när vi kom till traktorn så skrek jag rakt ut: TRAKTOR! Därför fick det bli den symbolen. Hihihi.

Imorgon, tisdag, jobbar mamma hela dagen, men pappa blir hemma med mig. Än så länge så har vi inga planer, men det blir säkert en trevlig dag.

Hoppas att ni har det bra. Kram Elias



Kommentarer
Postat av: AL

Vilken duktig liten kille! E klättrar också på stolarna, men har inte riktigt fattat att det är bra om man håller i sig... Väntar bara på att hon ska kliva rätt ut i luften och ramla ner.



Han pratar väldigt bra Elias. E kan säga ett ord, bara lixom för att visa att hon kan, sen så säger hon inte det speciellt ofta. Det ska bli kul när hon börjar prata...



Påminn mig sen om det när jag gnäller på att hon aldrig är tyst :-D



Kramar till hela familjen!

2009-01-05 @ 20:45:06
Postat av: Christina

ser att du är väääldigt rörligt, gör inte illa dig bara. Werner försöker rulla runt nu när man lägger honom på rygg, gillar att stå (fast man får ju hålla i honom förstås). Han håller redan på att få två tänder, en på var sida så vi kallar honom för Tigern. Idag ska vi till skogen å grilla korv å naturligtvis ska vovven, mormor, mamma Karin å lilla Werner följa med.

2009-01-06 @ 08:32:30
Postat av: Mia

Hej gumman.God fortsättning på det nya året.Hoppas ni haft det bra i helgerna.Vi har haft det bra.Lite magsjukor o en hälsporre men d får man väl stå ut med!!Hälsporren gjorde att jag fick va hemma tom på fredag.Vi har oxå en Byggare Bob kille.Fick verktygsbälte m verktyg+hjälm i julklapp.Lämnar dem knappt.Ha d bra o hälsa alla.Kram Mia m familj

2009-01-07 @ 16:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0