*090226*

I natt sov jag toppen bra. Jag somnade kl 20.30. Jag är ju fortfarande inne i semestertiderna och har lite svårt att komma till ro på kvällen. Kl 22.30 behövde jag lite tröst, men sen sov jag ända till kl 6 då jag åt vällingen. Kl 7.10 fick jag komma till stora sängen och där sov jag till kl 8.10. Jag blir så glad och sprallig när jag har sovit så här bra.

Idag tog mamma och jag oss en tur till Stor och liten på bobben. Solen sken och fåglarna kvittrade. I morse var det -15 grader, men nu mitt på dagen är det bara -2 grader i solen. Det betyder att solens strålar börjar att värma ganska mycket och att snön så småningom kommer att töa bort.
Både William och Oscar var på Stor och liten. Jag lekte mycket med bilarna och garaget. Under sångstunden valde jag fåret och sa Ba ba. Vi brukar nämnligen sjunga om det djur som man plockar fram ur en korg.
När vi kom hem igen så var mamma och jag ute i nästan en timme och hade det mysigt i solskenet. Nu har jag äntligen kommit på hur jag ska ta mig upp själv när jag har ramlat. Det är ju så bökigt att komma på fötter igen i dessa tjocka kläder.

Nu har jag ätit lunch och sover middag så gott.

Jag är inne i en stor utvecklingsfas på många sätt. Jag håller bl a på att lära mig färgerna. Jag kan säga gul, blå, röd på mitt eget sätt så klart.

Jag har kommit på ett namn för mig själv: Tatta! Jag brukar peka på mamma och säga mamma, sen pekar jag på pappa och säger pappa, sen klappar jag mig på bröstet och säger Tatta.
Jag brukar även peka rakt fram och säga Tatta. Mamma funderar om det betyder Elias vill dit eller Elias vill ha det som jag pekar på.

Hoppas att ni får en lika bra dag som jag har fått idag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej på er!Hoppas allt e bra.Det låter som om ni har haft en skööön semester.Va kul att så många va med på den.The more,the merrier!!Vi håller på att kolla på sista minuten t Thailand.Men än så länge drömmer vi oss bara tillbaka.Allt bra här.Kalle lite snuvig.Ha en bra dag.Kram Mia Nicklas Tosse Kalle

2009-03-02 @ 11:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0