*090225* Nu är vi hemma igen!

Vad trevligt att ni har saknat mig. Jag har varit två veckor på Teneriffa och badat och haft det bra med mina föräldrar, farmor, farfar, mormor och poppo. Vi har haft det jättebra med fint väder (förutom 3-4 dagar då det var lite mulet), badat och solat, varit på utflykter och promenader. Vi var bl a till djurparken Loro park, där vi såg sjölejon, delfiner, papegojor (som jag tyckte om att härma), späckhuggare m. m.
En annan dag hyrde vi bil och var upp till Teides topp och såg vackert landskap och snö. Tyvärr blev jag åksjuk på vägen hem.
På kvällarna när vi var ute och åt, fick jag sitta och titta på dvd. Det var toppen, för då var det inte så tråkigt längre. Sen var det dags för vällingen och en promenad i vagnen, så att jag kunde somna. Väl hemma på hotellet igen kunde mamma och pappa bara byta om på mig och sen sov jag gott i min säng.
Jag har lärt mig hur spanjorerna pratar: blablalblbla. Jag härmade dom när jag hörde hur dom pratade.
Jag har börjat lite smått med två-ords-meningar. Jag har bl a sagt dä  va (där var den) när jag hittat något som jag letat efter. Sista dagen på Teneriffa sa jag även Nej mamma!
Alla fyra kindtänderna är på väg, så det har varit lite jobbigt med sömn, mat och magen.
Flygresorna har gått bra, även om jag har varit lite rastlös ibland.

Idag är det vardag igen och jag är tillbaka på dagis. Mamma tycker att det var jättejobbigt att lämna mig. Jag var blyg och lite försiktig när vi kom dit. Jag ville helst att mamma skulle ta av sig jackan och följa med mig in. Dom har gjort om lite på dagis, så det fanns bl a en bild på en traktor och en bil att titta på.

Det är toppen väder här idag. Solen skiner och det är nollgradigt. Det droppar från taken och fåglarna kvittrar. Det är vår i luften. Underbart!

Jag har fått kallelse till 1½ årskontrollen den 3/3, dvs på min 18-månaders dag. Det ska bli spännande att se hur mycket har har växt, för kläderna blir bara mindre och mindre.

Nu önskar jag er en trevlig dag! Stor kram från Elias


Kommentarer
Postat av: Engla

Välkommen tillbaka!



Vad roligt att åka ut på äventyr sådär! Vilken omställning från snölek till bad och sol! Mysigt!



Hoppas det går bra att börja på dagiset igen!

Sköt om dig och öva på dina tvåordsmeningar! Här går det undan!



Nattkramar från

Engla

2009-02-25 @ 22:03:30
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: William

Hej, Kul att ni är hemma igen och att ni haft det bra. Vi har varit sjuka hela familjen men nu är vi friska igen :-)

Jag ska också till läkaren den 3/3 för 18 månaders koll :-))

2009-02-25 @ 22:51:07
Postat av: Jen116

Välkommen hem! Jag är väldigt avundsjuk på er som varit borta i ett varmt och skönt land.



KRAMIS

2009-02-26 @ 08:29:57
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Christina

Välkomna hem alla. Våren är på väg här åxå, fast vi har mycke' snö kvar än. Takdropp, fåglar som kvittrar i buskarna och en sol som börjar värma så smått. (skickade den texten igår men tycks tydligen inte ha kommit fram??)

2009-02-26 @ 09:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0