*090204* Bupp!

Igår blev jag 17 månader. Jag lär mig ständigt nya ord och uttryck. Ett bra ord just nu är Bupp, som betyder Upp! Det ordet använder jag t ex på morgonen då jag tycker att mamma ska kliva upp. Då drar jag i täcket och säger Bupp. Det är också ett bra ord att använda när pappa sitter i soffan och jag vill att han ska komma och hjälpa mig. Bupp! Det kan även hända att jag då drar i hans byxor samtidigt. Bupp!!

Igår skulle jag äta lunch. Precis när mamma skulle sätta mig i stolen, så sa jag: -Babba. Jag hade ju bajsat. Inte vill man sitta och äta då heller. Mamma försökte byta på mig, men jag ålade mig en hel del och till slut satte jag mig i mammas knä. Hoppsan! Mammas byxor blev fulla med bajs. När jag äntligen var ren gick mamma och bytte om och tvättade händerna. När hon kom tillbaka till köket satt jag mitt på köksbordet och åt min mat. Bra karl reder sig själv!
Gott med mat

Idag gick jag in till mamma i sovrummet med ett smörgåsrån i handen. Det hade jag hämtat helt själv på matbordet, eftersom att paketet låg där. -Möör, möör, sa jag till henne och viftade med mitt rån. Först hängde inte mamma med på vad jag menade. Sen förstod hon att jag ville ha smör på mitt rån. Det är ju inte lika gott att äta dom utan smör. Mamma skickade mig till pappa, som smörade mitt rån. Mmmmm!

Idag har jag varit på dagis hela dagen och det har gått bra. Jag har bl a fått rita där. På dörren in till min avdelning hänger ett collage med bilder från mina första veckor på dagis.

Pappa kom in i köket. Där stod jag mitt på bordet med en nyckelknippa i varje hand, som jag skramlade med, jag dansade och sjöng: Luleååå, luleåååå! Självklart så slutade jag när pappa ville filma det, men en bild hann pappa med att ta i alla fall.


Förkylningen är mycket bättre, men hostan håller i sig. Hostan märks mest när jag sover/ligger och när jag håller igång för mycket. I måndags var jag och mamma till vårdcentralen, som efter lite bearbetning skrev ut hostmedicin till mig. Den ska jag ta i ca 7-10 dagar. Pappa var förbi dagis mitt på dagen, så att jag kunde få min lilla "hutt". Jag är jätteduktig och tar gärna medicinen. Jag håller gärna i skeden själv och sveper allt på en gång. Sen rynkar jag på näsan lite och ler busigt. Mamma och pappa brukar låtsas att dom häller upp mer och då skrattar jag.

Häromdagen, när vi var hos faster, satt jag på stolen och "tappade" en sak i golvet. Jag satte mina händer på kinderna och sa: -Nämen! och så log jag busigt. Hihihi!

Imorgon ska jag till dagis igen. Sen är jag och mamma lediga fre, lör och sön. Det ser mamma fram emot. Hon saknar våra dagar tillsammans. Det är ju tur att jag bara går 3 dagar i veckan, ca 20 timmar i veckan.

Hoppas att du får en trevlig dag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Christina

Va skönt att läsa att du är bättre i din förkylning!

2009-02-05 @ 12:42:45
Postat av: Lisa

Du är verkligen en "buppig" kille du! K R A M ! från mormor.

2009-02-06 @ 15:33:16
Postat av: Engla

Ett tag sedan man kunde läsa om dina upptåg. Hoppas allt är bra med er.



Kram

/Engla

2009-02-18 @ 19:54:40
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Jenny

Hej! Jag hoppas också allt är bra. Länge sedan vi hörde av er :-) Kram!

2009-02-23 @ 19:09:47
URL: http://jenny.maurin.se
Postat av: Anna

Hej på er!



Hoppas ni har det bra där borta i solen o värmen, här hemma i Luleå snöar det mest.

Kan du Elias hälsa din kära mor att Stadsöloppisen går av stapeln lördagen den 28 mars i år?



Hälsningar Anna i huset mittemot

2009-02-23 @ 22:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0