*090822* Uppmärksam

Mamma och pappa brukar påpeka att jag är uppmärksam och ser många detaljer. Mamma påstår att hon vet vem jag har ärvt det av (pappa).
Igår var mamma och jag och handlade mat. Mamma hittade ljushållare, till tårtan, i form av racerbilar, som vi köpte. Jag fick hålla i dom i butiken.
Väl hemma var det dags för lunch. Ljushållarna fick ligga på bordet framför mig. Mamma försökte gömma dom för mig och la dom på bänken istället. Det blev ett himla liv och jag fick till slut en av bilarna, en gul.
-Maxi, sa jag (från Rorri filmerna). Jag pekade snabbt mot bänken och sa: -Schischi! (Cici från Rorri, som är rosa)
Mamma hämtade den rosa bilen och tänkte att jag skulle vara nöjd då.
-Plåtis! sa jag och pekade mot bänken.
Mamma tittade i förpackningen och såg att det fanns en blå bil, precis som Plåtis. Jag fick den med. Då var det bara en bil kvar, den oranga, Draken. Jag pekade återigen mot bänken och sa: -Draken!
Jag kan alla Rorri bilarna.

När mamma och jag var ner i källaren så såg jag termometern och sa: -Hutvagne! (Husvagnen). Nog kände jag igen att vi brukar ha den i husvagenen.

Jag kan snart hela Blä bä lita lamm. Jag övar många gånger om dagen och är så stolt när jag sjunger den.

På dagis har vi en stor målning av Pippi Bumpa (Pippi Långstrump) och hennes djur och hus. Den brukar jag visa för mamma när hon hämtar mig.

Det går jättebra på dagis nu och jag skuttar glatt in och leker med barnen och leksakerna. Victor, Oscar, William, Ronja och Nellie pratar jag ofta om hemma.

Nu ska jag göra mig klar för en ny dag på dagis. Kram på er allihopa från Elias


Kommentarer
Postat av: Jen116

Det är bra att du är uppmärksam på detaljer! En konst som jag inte riktigt hanterar... :)

Hälsa oxå din mamma att tv-apparater kan man inte ha för många av. (Säger jag som älskar tv, men ändå inte alls ser så mycket som jag skulle vilja)

Ha en underbar helg!

KRAMIS

2009-08-28 @ 14:50:57
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Engla

Vad roligt att du trivs så bra på dagis nu!



Själv älskar jag också Rorri, när jag inte vill ära som vanligt brukar mamma och pappa säga att Cissi, Rorri och Max kommer med mat till garaget.



Hoppas resten av familjen mår bra. Hälsa dem.



Kram

/Engla

2009-08-28 @ 22:28:37
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Lisa

Ja inte sitter det fast hos dig inte! Vilka fina "byggen" du gör. Kram. Mommo och poppo hälsar.

2009-08-29 @ 08:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0