*090804* Åter från husvagnssemestern

Nu är jag hemma igen från 2½ veckas husvagnssemester. Vi har träffat mycket släkt, varit på Kolmården och på Classic car week och tittat på laddabilar (raggarbilar). Tyvärr blev det inte så mycket sol och bad under semestern, men vi hade trevligt ändå.

När vi skulle åka till Kolmården, så satte sig pappa i bak och sa att idag får mamma köra bilen. Då sa jag: ÅHHH NEEEEJ!
Då skrattade mamma och pappa, så nu händer det att jag säger så när mamma ska köra.

En stor höjdpunkt på semestern var när sopbilen kom in på campingen för att tömma containern. Pappa och jag stod och tittade på. Sen kom mamma och hon hade kameran i handen. Då sa jag till henne: kort, kort!
Mamma tog kort på sopbilen. Då sa jag: Meee kort!
Det är viktigt att dokumentera sånna där händelser.

Jag har kommit på hur man busar. När t ex mamma frågar mig vad det är på blöjorna (tigrar) så säger jag fant (elefant). Sen väntar jag en liten stund och säger: Neeeeeeeeeeej! och så skrattar jag.

Igår var första dagen på dagis. Pappa lämnade mig kl 7.55 och jag var första barnet där och en fröken. Kl 8 kom tre fröknar till, så jag hade en mycket bra start på dagen. Jag fick träffa Mami (Marie) igen. Jag saknade däremot några barn. -Nä Pikto, nä Tinda! (Ingen Viktor och ingen Tindra.) Dom kommer nog så småningom dom också.

Vi var så få barn att vi bara var på en avdelning. Det var svårt för flera av oss att sova middag, men vi var glada ändå..

Två nätter i rad har jag bara vaknat en gång/natt. I natt sov jag kl 20.50-8 med ett uppvaknande ca kl 4. När jag vaknade så ropade jag: Pärdi! (färdig)

Idag blir det en längre dag på dagis, så jag hoppas att jag kan sova en liten stund i alla fall. Hoppas att ni får en trevlig dag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så då var det som vanligt igen då. Så skönt att det är lugnt på dagis men det kommer nog fler kompisar snart. Det var roligt att få träffa er! Många roliga dagar framöver och mera sommar hoppas vi. Kramar från mommo och poppo Boman.

2009-08-04 @ 09:54:50
Postat av: Engla

Välkommen hem igen. :) Låter som om du har haft en kalasrolig sommar. Bilar och allt!!



Hoppas det går bra att komma tillbaka till de gamla (eller nya) rutinerna. Nu får du berätta på dagis vad du gjort under sommaren!



Kram

/Engla

2009-08-05 @ 06:36:15
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0