*090428* 18-mån kontroll.....äntligen!

På morgonen var mamma och jag och hälsade på Williams lillebror. Han är jättefin, men han är så liten. Mamma fick hålla i plutten en stund. Jag blev lite fundersam på honom och osäker. Jag ropade på mamma flera gånger och till slut fick hon lägga ner bebisen och krama på mig istället, så att jag inte skulle börja gråta. Jag blev säkrare och säkrare ju längre vi var där. Jag tittade i Williams bilbok, som jag brukar när jag är där. Efter en stund fick vi klä på oss och åka till bvc.

Idag hade jag fått en ny tid till bvc, för 18-mån kontroll. Jag är ju snart 20 mån, men vad gör det! Jag fick väga och mäta mig: 13600 gr och 89 cm lång, med ett huvudmått på 49 cm.
Inne hos doktorn fick jag stapla klossar. Jag fick måla med en penna, som hade udd på båda ändarna. Det var konstigt! När jag hade studerat den en stund så kom jag på att det gick att måla med den ändå. Doktorn sa att jag klottrade.
Sen fick jag peka på magen och örat. Doktorn var jättetrevlig och tog mig på ett bra sätt. Han klämde mig på magen, lyste mig i ögonen och lyssnade på hjärta och lungor. Allt var finfint med mig! Jag fick spruta i armen. Det gick jättebra. Roligast var ändå att leka med några bilar som jag hittade. Doktorn undrade om jag pratade något. Mamma förklarade att jag pratar hela dagarna. Hon har försökt att räkna ord som jag kan säga och har hittills kommit upp i ca 50-60 ord. Sen kan jag ju massor av namn också.

Väl hemma åt vi lite lunch och nu ska jag ta och sova middag innan pappa kommer hem och leker med mig.
Hoppas att du får en bra dag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Kusin Sara

vad kul att höra att allt är bra med dej, själv har jag blivit förkyld igen :s men håller på att bli på bättrningsvägen igen :) Hade bra, och hälsa dina föräldrar ^^ :D KRaaam

2009-04-28 @ 14:21:47
Postat av: Jen116

Vad kul att höra att du är "fit for fight". Ha det bra!!

KRAMIS

2009-04-29 @ 08:31:12
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Lisa

Så fint du "gick genom besiktningen". Kram från mommo och poppo.

2009-04-29 @ 10:06:07
Postat av: Christina

Roligt att det gick bra på bvc och att du mår så bra.

2009-04-30 @ 07:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0