*090427* Vårväder och trädfällning

*090425* Lördag
På fm var mamma, pappa och jag på vårmässan. Jag kunde springa runt i full fart. Mamma och jag hann nästan se hela mässan på 10 min. Vi träffade några bekanta, men jag hade inte tid att stå still och prata med dom. I början hann mamma med bra, då det var lite folk, men ju längre dagen gick dessto svårare blev det för mamma att hinna med. Då hamnade jag i vagnen istället.
Mamma åkte och jobbade kl 12. Pappa och jag skulle åka på öppet hus, men jag somnade i bilen, så då åkte vi hem istället, så att jag fick sova i sängen.
På em var pappa och jag ute och lekte i det fina vädret.

*090426* Söndag
Idag var det dags för trädfällning. Våran björk skulle ner. Vi fick hjälp av flera grannar. Jag var väldigt farsinerad av skyliften och motorsågen, men jag ville inte åka upp i skyliften med pappa. -Näääääjj!
Jag passade på att plaska i vattenpölarna, leka med min traktor och lastbil, titta på vad som hände, skotta snö och vatten, hälsade på vovven m.m. Det var ca 15 grader varmt ute i skuggan, solen kom fram ju längre dagen gick.
Före!Efter!

Mitt på dagen var det dags för mat. Jag åt 14 köttbullar och 15 vindruvor. Då tyckte mamma att jag hade ätit färdigt, fastän att jag frågade efter mieme (mera). Efter lunch var jag inte intresserad av att sova. Jag hade ju massor att bearbeta, från vad som hade hänt under dagen. Efter 50 min i sängen gav mamma upp. Hon tog upp mig, klädde på mig och tog mig på en promenad i vagnen. Det tog 5 min, sen sov jag som en stock. Jag sov bara 50 min. Jag ville ju inte missa allt för mycket av denna spännande dag.
Grannarna lockades ut av det fina vädret och av nyfikenhet. Dom ville också se björken falla.
Hmmm, vad gör pappa?Toppen är nådd!Jag och MärtaMalte springer i vattnetGrannsämjan var stark denna dag

*090427* Måndag
Idag darrade underläppen när pappa lämnade mig på dagis. Idag var det vikarier där, för resten av personalen hade planeringsdag. Som alltid så sa dom att jag hade haft en bra dag.
På em lekte mamma och jag en del med bilarna och garaget, läste böcker och busade.

Nu på kvällen har det ösregnat. Nu kommer det att försvinna massor av snö. Se bara vad som har hänt sista dagarna:
Torsdag 23/4Söndag 26/4Måndag 27/4
Torsdag, söndag och måndag.

På återseende! Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj det var mycket som har hänt, både med våren och spännande saker som trädfällning. Det är roligt när det händer saker. Kram från mommo och poppo.

2009-04-27 @ 22:16:15
Postat av: Anonym

Oj, vad tomt det blev utan björk. Men skönt för er att slippa den.



Kram

2009-04-27 @ 22:35:11
Postat av: Faster

Det var jag som tyckte att det blev tomt utan björken, men namnet försvann...

2009-04-27 @ 23:10:57
Postat av: Christina

Inte undra på att du inte har tid att sova när det händer sååå mycket hela tiden.

2009-04-28 @ 07:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0