*090423* Vilket härligt väder!

Idag har mamma och jag varit ute största delen av dagen. Kl 8.30 tog vi oss en promenad till dagis för att hälsa på och leka där. Jag var även idag tveksam att gå dit. Mamma intygade att hon skulle stanna kvar, men jag tvekade ändå. Vi fick börja med att leka inne, samling med sång och fruktstund innan vi gick ut i det vackra vädret. Det var +10 grader i skuggan och +23 grader i solen. Jag höll mig nära mamma, men ju längre tiden gick så lekte jag bättre och bättre ute. Mamma tog chansen att gå bort en bit och tittade på mig på avstånd. Allt gick bra tills jag ramlade och insåg att mamma var "långt" borta. Efter det släppte jag inte hennes hand förrän det var dags att gå hem igen.

Under promenaden hem tittade vi på vovvar, pippifåglar, cyklar och skyliftar.
Väl hemma så åt mamma och jag fiskbullar och potatis, som jag slevade i mig. Efter det sov jag totalt 2 timmar och 15 minuter.

På em var mamma och jag ute tills pappa kom hem. Då var det dags för middag. Efter middagen gick vi ut igen. Jag har skottat snö, lekt med traktorn och lastbilen, gungat, sprungit i vattenpölar och skrattat.
Snöröjningen är i farten
Idag kom Barnens hus-katalogen med posten. Jag tittade i den flera gånger och jag drömde mig bort.


Det var svårt att varva ner ikväll, men nu sover jag gott. Hoppas att ni också får söta drömmar. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst var det väl härligt väder i går!!!

2009-04-24 @ 08:39:35
URL: http://www.tildeochellen.blogspot.com
Postat av: Lisa

Underbart härliga vårbilder! Snart är det premier! Stora kramar från mommo och poppo.

2009-04-24 @ 09:39:46
Postat av: Christina

Våren på väg till er också! Här skiner solen och fåglarna kvittrar, jobb i trädgården med rens och krattning.

Fortsatt Lycka till med ditt dagis!!

2009-04-25 @ 12:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0