*090422* Onsdag

Idag har vädret varit underbart. +10 grader i skuggan och solen har lyst från en klarblå himmel. Vi behöver några fina dagar med värme, så att all snö försvinner snabbt. Än så länge är hela baksidan vit av snö.

Idag när mamma och jag skulle iväg så fick jag se något intressant. I solens strålar var det ett konstigt fenomen. Något som svävade i ljuset. Jag försökte att fånga det, men det gick inte. (Mamma var inte lika farsinerad av dammet som virvlade i solljuset.)

Väl på dagis så gick det inte så bra vid avlämnandet. När vi kom till grinden så vände jag mig om och sprang. Mamma hämtade mig och så gick vi tillsammans in på gården. Jag var inte så intresserad av att vara där idag. Jag var jätteledsen och ville till mamma hela tiden. Tårarna rann. Mamma var också ledsen när hon åkte från dagis.

Imorgon ska mamma och jag till dagis tillsammans och leka, fastän att mamma och jag är lediga. Vi ska göra en slags inskolning, så att jag kan känna mig lugnare där igen. Det har ju varit lite så där med avlämningen sedan vi var till Teneriffa.

Ikväll har jag och pappa busat massor medans mamma jobbade.

Jag önskar er alla en riktigt bra dag. Ta hand om varandra. Kram Elias

Mamma och jag spelar "kasta snöboll med Pingu" på Bolibompa sajten

Kommentarer
Postat av: Faster

Jo, visst var det härligt väder idag, jag var ute och provkörde våran motorcykel idag på eran gata. Motercykeln gick bra men eran gata var ju inte den roligaste att köra på, hoppas att det blir ändring på det snart.

Trist att det inte gick så bra med avlämning på dagis idag. Hoppas att det går bra för er imorgon när ni ska vara där.

Kram från faster

2009-04-22 @ 22:46:26
Postat av: Christina

Det kommer att lösa sig det här med dagis ska du se, ibland tar det bara lite tid.

2009-04-23 @ 06:50:32
Postat av: Malte & Märta

Hej Grannen



Idag är Märta hemma och sjuk. Hon hade jättehög feber i natt, lite piggare på morgonen dock. Malte ville också stanna hemma från dagis idag, men hans mamma vann den förhandlingen. Väl på plats så var det hur roligt tyckte Malte.

2009-04-23 @ 09:05:55
Postat av: Jen116

Vad söta ni är, du och din mamma, i era randiga tröjor. Ni liknar varandra... :)

KRAMIS

2009-04-23 @ 13:00:10
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Ebon

Vilken fin bild på mor och son!



Det ska ju bli jättevarmt och fint väder hela helgen så snart försvinner nog snön ska du se :-)



kram på er!!

2009-04-23 @ 20:58:11
URL: http://fambergengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0