*090419* Tora och Måmla!

Idag har jag och mina föräldrar varit och storhandlat. Mamma plockade varor och pappa jagade mig i butiken. Ibland så hjälpte jag mamma att lägga varorna i vagnen. En gång så testade pappa mig, för att se hur långt jag skulle springa om han släppte mig. Jag sprang, sprang och sprang och till slut var jag ute på parkeringen (med pappa alldeles bakom). Då tyckte pappa att det var dags att sluta mitt maraton.
Vi träffade Liams mamma i affären. Hon hörde min ljuva stämma genom butiken och kom och pratade en stund med mamma. Jag hade inte tid att stå still och pappa jagade mig.

Det kommer en massa ord ur mig hela tiden. Nästa varje dag kommer jag på något nytt ord. Just nu är två ord populära: Tor/Tora (stor/stora) och Måmla (många).
Mamma håller på att försöka sammanställa hur många ord jag kan, men hon hinner inte ikapp mig längre.

Jag har även kommit på hur praktiskt det är att mamma och pappa förstår mig. När dom frågar mig saker så svarar jag:
-Laaaa! (Jaaaa!)
-Mmmm
-Näää.

Sista nätterna har jag sovit ganska bra. Igår sov jag på dagen 1 timme i sängen och 1½ timme i mammas famn. Jag tror minsann att mamma också sov en liten stund. Hihihi.

Det har blivit lite kallare ute igen, tyvärr. Just nu är det bara +3 grader och det snöar i luften. Hoppas att det snart blir lite varmare, så att snön tinar och att våren kommer till oss. Det är så skönt nu för tiden när vi ska iväg. Då behöver jag bara skor, tunnare mössa och en jacka, istället för alla vinterkläder som jag inte tycker om att ta på mig. Det tar ju sån tid. En gång på dagis klev jag ut i tjocksockarna, för att det tog så lång tid.

Här kommer lite bilder från våran påsk hos farmor och farfar:
Mina nya kompisar: Byggare bobs gängMommo och jag åker sparkPoppooch jag äter korv i GropenMommo och jag åker bobMamma och jag åker bobPoppo och jag läser KronblomNäsan !Mommo och jag åker skoterpulkanVilka stora stövlar! HihihiBus busFödelsedagsfika för kusin SaraJag och Poppo åker traktorVår i luftenDet gåååår inte!Faffa och jag åker spark

Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0