*090404* Tatta vs Lia

*090402* Torsdag
I förrgår när jag satt och tittade i min leksakskatalog så ville jag visa mamma alla fina sakerna.
-Mamma, mamma! (Elias ropar på mamma)
-Jaa! (mamma tittar)
-Mamma, mamma, mamma! (Elias ropar ivrigt igen)
-Jaaa (mamma tittar igen och fortsätter sen med sitt)
-Mamma, mamma!
-Elias! (mamma svarar med mitt namn istället)
(Elias funderar)
-Mamma, mamma!
-Elias! svarar mamma!
-Mamma, mamma, mamma!
-Elias, svarar mamma åter igen.
(Elias funderar en stund)
-Liiiia! Liiiiia! (Elias har kommit på att det är så mamma ropar)

Nu är det nog bara en tidsfråga innan jag säger Lia istället för Tatta om mig själv!

*090403* Fredag
Igår, fredag, var mamma och jag förbi Wiiviam (William) och hälsade på. Han har varit mycket sjuk sista tiden. Det är aldrig roligt. Hoppas att han piggar på sig snarast, för han ska bli storebror om några veckor.
William och jag leker
Mamma och jag fortsatte in till stan, för att göra några ärenden. Jag somnade gott i bilen på vägen hem. Efter min tupplur tog mamma och jag en promenad till centrum, för att köpa lite gott att äta. Jag fick smaka skumbanan. -Miemma! (mera)  Mamma gav med sig och gav mig en till. Sen fick det vara bra. Vi tittade förbi på biblioteket och lånade några böcker, bl a Max-böcker och några fordonsböcker. Jag satt som ett ljus i vagnen och tittade på racerbilar och motorcyklarna i boken.
Det var soligt och skönt ute, även om det blåste en del. Det var ca +6 grader.

På kvällen hände det som både mamma och pappa har väntat på. Jag brukar leka i soffan och klättrar gärna på ryggstödet. Varken mamma eller pappa såg vad som hände, men dom hörde dunsen och mitt vrål. Jag var ledsen ett bra tag, men sen busade jag som vanligt igen.

I natt var det åter igen dags för nattstrul. Det har varit mycket sånt sista tiden. Jag vaknade kl 21.30, 22.30, 23.30 och 0.30. Vid halv tolv fick mina föräldrar nog. Dom svarade mig när jag skrek, men jag fick ligga i mitt rum. Jag var inte nöjd och skrek i 35 min innan jag la mig ner. Vid halv ett var det dags igen. När jag väl hade somnat om, så sov jag till kl 7.

*090404* Lördag
Idag har mamma passat på att städa lite, pappa har jobbat nere i källaren och jag har lekt med garaget jättelänge alldeles själv. Mamma tjuvkikade på mig lite nu och då, men det märkte jag inte, för jag var så koncentrerad.
Att sova middag är överskattat. Det tog mig nästan 40 min att somna. Tänk om jag kunde få slippa sova om dagarna.

Hoppas att ni får en trevlig helg. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Ebon

Jag har också sovit lite dåligt sista dagana. Fast då är jag ju lite hängig. Hoppas vi får sova bättre snart... Tur att det gick bra att dyka från soffan, men nästa gång kan du ju gå ner den vanliga vägen ;-)



Hehe, jag hittade en godispåse mamma och pappa glömt framme idag, jag smakade på några men det var inget som föll mig i smaken så jag spottade ut dem igen :-)

2009-04-05 @ 08:17:00
URL: http://fambergengstrom.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är så roligt att följa er och er vardag. Skönt att vädret blir till det bättre så vi kan vara ute mera. Kram, mommo och poppo.

2009-04-08 @ 10:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0