*090401* April, april...

Idag har det varit riktigt skönt ute. +8 grader och snön har droppat från taket.

*090327* Fredag
Idag var jag på dagis. Det gick riktigt bra när mamma lämnade mig.
Pappa hämtade mig och vi åt pippi (pizza). Det är gott.

*090328* Lördag
På morgonen packade vi och gjorde oss iordning för att åka till festen. Mamma var förbi loppisen en stund och köpte några nya böcker, ett Puh-pussel och lite kläder till mig. Jag fick åka skoter med pappa en liten stund.

När vi hade åkt några mil, så kräktes jag. Det var inte mycket och efter det så sov jag resten av resan. Vi var framme vid lunchtid. Vi packade ur bilen, installerade oss i stugan och klädde på oss för en utedag. Farfar var grillmästare. Det serverades korv, min favorit. Det var inte så noga för min del att den var grillad. Jag tog falukorven ur lådan och räckte den till farfar: Faffa! Han förstod vad jag ville och skar en bit åt mig.
Efter lunchen var det pimpeltävling ute på isen. Jag och mamma gick runt med bobben och tittade hur det gick för allihopa. Henrik fick en liten fisk, som han la tillbaka i hålet. Jag vinkade till fisken och sa: Häjjå!
Jag stod länge bredvid Faffa och tittade på hur han gjorde med spöet.
Nä, ingen fisk!
Efter pimpeltävlingen gick vi in en stund och bytte kläder, hade lite fruktstund och lekte, innan vi gick till stora stugan. Där blev det middag (tacos), levande musik och lite tävlingar. Jag hade jättekul och lekte med ballongerna, spelade på synten och busade med H-L bl a. När klockan blev 20 orkade jag inte festa längre. Mamma och jag gick till våran stuga och gjorde natti natti. Tack vare babyvakten kunde mamma gå tillbaka och jag kunde sova gott. Det gjorde jag åtminstone till kl 23, sen tjorvade jag en del under natten.
Gosar med kusin MalinEskimåpuss! (gnuggar näsorna)H-L spelar musikVinnarna i pimpeltävlingen

*090329* Söndag
Tack vare att vi hade ställt om klockan sov jag till kl 8. Vi åt frukost i stora stugan, klädde på oss och gick ut på isen. Idag snöade det och var mulet, -5 grader. Jag sov middag i vagnen ca 1,5 timme. Under tiden passade mamma på att packa ihop våra saker. På vägen hem kräktes jag också i bilen. Trist!
Vi var förbi faster och lämnade av saker, åt middag och tittade på fåglarna. Klockan var 19.30 innan vi var hemma. Då var det bara att lasta ur allt och göra mig klar för natten.

*090330* Måndag
På vägen till dagis fick jag titta på Byggare Bob i bilen. Vilken lyx. Jag var på dagis till klockan 13.30. Där hemma väntade farmor och farfar på mig. Dom skulle åka hem, men ville säga hejdå först. Sen var det middag, titta lite på Byggare Bob och pyjamasdags. Nu kan jag namnen på nästan alla figurerna i Byggare Bob.
Bob Bob, Mehma, Kopi, Maja, Julle m.fl (Byggare Bob, Menta, Skopis, katten Maja och Rulle)
Jag fick Skopis av våran granne. Den leker jag jättegärna med. STORT tack Anna!
Bob, Maja och Wilma

*090331* Tisdag
Dagens äventyr: en tur till Ikea. Vi har ju inte lika nära som vissa andra. Jag klarade mig bra i bilen, förutom att jag var lite rastlös. Väl inne på Ikea, så startade vi med en korv. Mums! Jag fick springa runt med en liten lära-gå-vagn och passade på att utnyttja hela Ikeas ytor. På vägen hem sov jag som en stock hela resan.
På kvällen jobbade mamma. Jag och pappa tittade på Luleå som spelade hockey. (Sverige-Schweiz) Jag hejade på Luleå, Luleå och klappade händerna.
Jag sov oroligt mellan kl åtta-midnatt. Sen sov jag ända till klockan 6.

*090401* Onsdag
Idag var jag på dagis. Jag var ledsen när mamma gick. När pappa hämtade mig hade jag ett blåmärke i pannan och torrt blod i näsan. Det är inte alltid så lätt att hålla sig i skick.
Jag fick bada en stund på kvällen och så målade jag.


Nu ska jag försöka sova gott och ladda för en ny dag på dagis. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad du växer och blir stor lillskrutten!

Kul att läsa om dina äventyr

2009-04-02 @ 09:58:31
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ni verkar ha mycket att göra. Roligt med en trevlig helg! Alltid roligt att se era bilder. Tack och kram (ge till mamma och pappa också.

Vi har börjat nedräkningen nu. Du vet vad.

Mommo och poppo.

2009-04-03 @ 12:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0