*080921* Livet på landet

Idag tog mamma och jag oss en tur till en levande öppen bondgård. Man fick vara där och titta på djuren och maskiner. Inte illa. Jag gillar ju både och. Jag sov bara 20 min i bilen. När vi kom fram såg vi traktorer, kattungar, hundar, hästar, kossor och tjurar. Det skulle tydligen finnas får där också, men vi hittade inga. Jag fick rida ponnyridning. Hjälmen var gigantisk. Jag var så duktig. Mamma behövde knappt hålla i mig. Vädret var toppen, 15 grader, sol och lite blåst.


När vi kom hem så var vi över till Märta och grattade henne på 1-årsdagen (imorgon). Mera tårta! Vi har hunnit med några kalas nu i september. ;-) Ester fyller ett år idag. Vi uppvaktade henne med ett sms. Hoppas att du fick en trevlig dag Ester.

Efter ett tag ringde pappa och undrade vart vi var. Vi hade ju fått besök. Vi skyndade oss hem och där var faster och långa farbrorn. Jag höll igång som vanligt och sov inte förrän kl 17.20 i 50 min. Ännu en konstig dag. Vi får nog lov att ta tag i det här snart jag och mamma.

Jag kan nu vad vovven säger, hur traktorn låter och vad hästen säger!

Jag måste ju få berätta en annan sak. Imorse pep jag till från min säng kl 6.50, men sov vidare. Kl 7.30 vaknade jag i min säng och ropade lite fördersamt: MAMMA! MAMMA! Självklart så kom hon och hämtade mig. Det är kanske så jag borde göra på morgonen, istället för att grina. Hmmmm, det måste jag fundera på. Det var ju första gången som jag vaknade på detta vis.

Nu kan jag inte lägga upp mer bilder ikväll, för bloggen vill inte det. *trist* Nåväl, jag får väl hitta på något annat istället. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad jag önskar att jag kunde följa med din mamma och dig på sånna där fina små utflykter! Riktigt mysiga bilder.

Saknar er!

2008-09-22 @ 15:13:15
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Visst är det underbart med "livet"!

2008-09-24 @ 21:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0