*080920* En händelserik dag!

Idag känns det som att det har hänt massor. Jag var en duktig kille och sov tills klockan var 8.15. Mamma blev så glad, så glad. Pappa ska jobba hela helgen tyvärr. Jag blir så glad när jag ser honom och skriker ut min glädje i små glädjeskrik.

Mamma och jag gjorde oss iordning och sen var vi och köpte en begagnad overall till mig, för 50 kr. Mamma tänkte att den kan vara bra att ha som reserv i vinter, om jag blir blöt t ex. Nu har jag stlk 80 och går mot stlk 86. Igår passade mamma på att rensa ut stlk 74, så nu är det fint i garderoben igen.

Efter våran lilla shoppingtur så åkte vi till pappas jobb med mat. Det är kul att jag hinner träffa honom lite åtminstone. Nu var klockan mycket och jag började vara både trött och hungrig. Mamma gav mig lite bitar av några vindruvor, som vi hade med oss. Glupsk som jag var så tog jag en STOR tugga innan mamma hann dela den. Hoppsan!! Jag satte den i halsen. Tur att mamma och pappa var så snabba att hjälpa mig att få upp den igen. Jag blev lite ledsen och kanske lite rädd (i sånna fall så erkänner jag det inte), men sen fortsatte jag att äta dom små bitarna som var kvar. Tänk vad det kunde ha gått illa. Kom ihåg det allihopa!!!!! Vindruvor är jättegoda och nyttiga, men dom MÅSTE tuggas till små bitar!!!!

Nu var det dags för oss att åka hem och för pappa att fortsätta att jobba. Jag fick lite lunch hemma och så skulle jag sova middag. Klockan var nu 12.30. Jag brukar gå och sova middag vid kl 10.30-11.30, så ni förstår att det var sent. När mamma la ner mig i sängen så strök hon mig på ryggen och sa natti natti, dags att vila. Sen gick hon. Vanligtvis så brukar jag börja gråta då....................men inte den här gången. Jag låg och vände mig, ställde mig upp och ruskade på sängen, satte mig och lekte med mina djur osv. Till slut så orkade jag inte mer, utan då kom gråten. Mamma fick lov att komma in till slut och trösta mig och då somnade jag på ett litet kick kl 12.55.
Jag sov till kl 13.55. Mamma tog upp mig och där somnade jag på hennes axel i 30 min till kl 14.30. Det var så mysigt!
Det var ju bara ett "problem". Jag skulle ha varit på kalas kl 14 hos Linn. Hmmmmm! Så fort jag vaknade så tog vi paketet under armen och skyndade oss dit. Liam var redan där och så kom det en annan liten kille som hette Joel, men han var bara 7 mån och satt still hela tiden.
Liam och jag roade oss som vanligt med att gå runt, runt och hålla igång. Jag tror att Linns mamma börjar bli van med det nu. Hihihihi!

Kl 16.30 åkte vi hem till pappa, som låg och såg på hockeyn på tvn. Hockeysäsongen är igång igen! Det var bara till att ta på sig matchtröjan och heja på vårat lag! Dom vann idag. Bra jobbat grabbar! Min kompis är ju förresten med i det laget.

Det blev en tidig kväll ikväll. Normalt går jag och lägger mig vid kl 20, men ikväll med bara en tupplur så orkade jag inte längre än till kl 19. Nu sover jag sött och drömmer om allt som jag varit med om idag. Hoppas att ni också har haft en bra dag. Grattis på namnsdagen mormor! Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Engla

Jisses vilken tur att mamma och pappa var snabba och fick upp vindruvan! Du får vara försiktig, du har mycket hyss kvar att göra i livet. :)



Tugga ordentligt.

Kram

/Engla

2008-09-22 @ 13:05:10
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0