*080914*

Grattis på födelsedagen farmor. Hoppas att du får en trevlig dag.

Idag var Liam och hans familj här och gratulerade mig i efterskott. Tack för dom fina presenterna. Jag fick en mjuk boll och en rolig bok. Den läste jag med mamma och pappa ikväll. Jag var jätteduktig på att peka ut var tåget, cykeln och bilen var. Jag tycker om att applådera mig själv när jag lyckas med något bra.
Här sitter jag och läser en bok med Liams familj

Pappa håller på att jobba ihjäl sig. Nu har han snart jobbat tre veckor på rad och är därför trött och vilar en hel del på soffan när han kan. Idag kunde jag inte låta bli att pussa och krama honom när han låg där på soffan. Han är ju absolut den bästa pappan jag har. Han är go och busar med mig, kramas och lär mig nya saker hela tiden. Jag älskar dig pappa!


Jag är inne i en ny språkutveckling. För några veckor sedan tyckte mamma att jag kunde flera ord. Efter det kallade jag nästan allt för a-baa, a-baa. Nu är jag inne i en fas då jag låter som den svenska kocken, houubbe-schjooubbe-doouu. Man måste ju lära sig att använda tungan och rösten på olika sätt innan alla ord kommer.

Jag älskar musik och står gärna och diggar och vickar på rumpan när jag hör musik. Jag fick ett litet piano av William i present och det spelar jag ofta på. Vi lyssnar gärna på cd och radio här hemma och dansar och hummar.
När mormor och Polarn var här så kom jag på hur man öppnar cd-spelaren.


Imorgon fyller min kusin Pontus år och på tisdag fyller Mia år. Jag passar på att säga grattis till er nu! Önskar er en underbar födelsedag.
Er alla andra önskar jag en trevlig dag. Kramar från en kramglad Elias

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gokillen!

2008-09-15 @ 19:45:40
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Killen med det underbara skrattet! Jag saknar det redan. Kram , mormor.

2008-09-24 @ 21:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0