*080911* Hösten är här!

Idag börjar jag bloggen med att säga grattis till Kalle, som fyller 2 år idag! Hoppas att du får en trevlig födelsedag.

Nu har det lugnat ner sig efter min födelsedag. Mormor och Polarn har åkt hem igen och vardagen är åter här. Igår var mamma och jag på babysången i stan. William och hans mamma var också där. Mamma påstår att jag aldrig har varit så lugn i hela mitt liv. Jag stod bara och tittade på alla barnen som sjöng med sina föräldrar.

Idag tog vi oss en promenad till Stor och liten. Det var många kända ansikten där, Märta, William, Linn och Liam. Roligast idag var nog att åka rutchkanan. Vi hann knappt ut på gatan efteråt, förrän jag sov gott. När Liams pappa sa hejdå, så vinkade jag i sömnen till honom. Jag sov 1h och 20 min.

På em tittade jag och mamma på alla traktorer, lastbilar, grävmaskinen m.m. som håller till här på gatan. Jag ääääälskar alla stora maskiner som rör på sig och låter. Jag har ju fått åka traktor med farfar två gånger dessutom. Det är både läskigt, roligt och spännande.

Sen gick vi till centrum för att handla lite mat. Jag kunde inte somna på em, så nu är jag dödstrött och gnäller en hel del. Det blir en tidig kväll ikväll. Jag sover mycket bättre nu för tiden, men vill gärna äta en flaska välling om natten. Sen sover jag till ca kl 6, då jag får komma till mina föräldrars säng och sova sista timmen med dom. Kl 7-7.30 slår jag upp mina blå ögon och håller full låda redan från start till sängdags. Mamma påstår att jag bara behöver 30-60 sekunder på mig för att vakna till. Mamma behöver några fler. Hihihihi!

Nu är jag inne i en fas då jag gillar att:
sätta ihop saker, t ex lock på en burk,
dra stolar och annat runt i huset,
lägger mig gärna på golvet och bara myser några sekunder eller bläddrar i en bok,
äter gärna mat själv, så mycket jag får,
att pussas och kramas!!! Vi har gärna kramkalas här hemma.
Vi har även övat på att jag ska klappa fint! Då stryker jag med handen.

Jag har lärt mig att sätta på spisplattorna (vrida på knappar). Polarn talade om för mig: Nej!! så nu ställer jag mig framför spisen, slår med handen och säger nej!

Ja, det händer verkligen massor i mitt liv. Det är så fantastiskt att få uppleva varje ny dag och alla nya saker.
Hoppas att du också njuter av din dag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Engla

Det verkar som om du hade en mysig dag. Vilka stora traktorer du satt i! Jag tycker oxo om stora traktorer, speciellt om de låter mycket.



Pappa och jag sökte lite på nätet efter Elias'er och hittade dig. Du är jättesöt och jag kallar dig bebis, fast å andra sidan säger jag bebis till alla barn. Har förresten två kompisar i Fjollträsk som oxo heter Elias. Jag gillar namn som börjar på E, för de är lätta att uttala.

2008-09-11 @ 22:57:59
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Jen116

Ja du Elias. Det är tur att någon gillar att ha stora maskiner på gatan... :) Själv önskar jag att de blev klara i ett nafs, så att vi får en bra och fin gata att köra/gå/cykla på...



Ha en riktigt trevlig helg!



KRAMIS

2008-09-12 @ 15:46:07
Postat av: Engla

Okay om jag länkar till din blogg från vår? Några vänner till pappa brukar titta in på min blogg och de kanske tycker det är kul att titta in lite på enköpingssläktingars sidor.



Idag kom hösten hit till Bromma också. Pappa och jag var ute och plockade gula löv idag. Jag är fortfarande sjuk så pappa är hemma med mig och det är jättemysigt.



Sov gott Elias.

Kram /Engla

2008-09-12 @ 20:17:02
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: mia

Hej på er.Kalle hälsar o tackar för gratulationerna på 2-års dagen.Den va rolig med mycket folk o mycket presenter.Hände en olycka som gick bra,men det kan vi ta på telefon.Kram Mia m familj

2008-09-12 @ 23:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0