*081026* Vilken trevlig familjedag!

Idag var pappa och la på vinterdäcken på våran bil. Under tiden gjorde mamma och jag våra morgon rutiner, dvs klä på oss äta frukost, duka undan och plocka lite tills pappa kom hem.
Då tog vi på oss ytterkläderna och åkte till en barnmässa här i närheten. Där var det JÄTTEskoj!! Det tyckte både mamma, pappa och jag. Där fanns en stor sandlåda, en bokbuss (som jag pillade på en hel del, bl a på hjulmuttrarna och på motorluckan), en lång farbror (som tydligen gick på styltor), ballonger i massor, man kunde få rita där med kritor (min första teckning ser ni här nedan), det fanns stora ytor att springa på fram och tillbaka, några djur att titta på och klappa (1 får, två kalvar och två ponnys) och så fanns det en traktor, nästan en likadan som farfars. Pappa köpte en fin tröja åt mig (se nedan). Mässan hade pirattema, så man fick bl a leta efter guldpengar i sanden och det gick runt en massa pirater. Det fanns även lite annat för större barn, så det får jag prova ett annat år, bl a ansiktsmålning, hoppborgar m.m.


Natten var inte lika bra, som dagen. Jag var vaken mellan kl 2-4 och höll igång. Jag fick komma till stora sängen och då kunde jag äntligen börja busa också. Till slut blev jag kramsugen. Jag rullade mellan mamma och pappa och kraaaamades (mmmmmm). Nåväl, vi somnade till slut och vaknade inte förrän kl 7.50, vintertid.

Ha en bra dag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Moster

Vilken underbar mässa ni varit på!

2008-10-26 @ 19:11:34
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det blir sandlåda och traktor till våren nu då. Jättekul! Roligt med en mysig familjedag. Kram

2008-10-27 @ 10:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0