*081023* Hemma igen!

Hej svejs!
Nu är vi hemma igen efter en liten tur till familjen i södern. Tack allihopa för en trevlig helg/vecka. Mamma och jag flög ner först, på onsdagen och pappa kom efter på fredagen. På lördagen var vi 14st och 4st hundar. Vi har tagit det ganska lugnt och umgåtts med familjen och så var vi och hälsade på Kalle.

På måndagen flög vi hem igen. Arlanda är ett roligt ställe. Det finns så mycket att se, bl a flygplanen som flyger högt, högt upp i luften *Elias sträcker på sig och pekar upp i luften med hela armen* Det gick bra att flyga, men dom sista 10-15 min var jättetråkiga att sitta still. Jag lyckades åla mig ur mammas famn och sprang nerför gången. Innan mamma hade hunnit ikapp mig så hade jag sprungit ca 15 rader. *hihihihi*
Smaklig måltid Tessie!

*Nu har jag lärt mig att det går att ta sig framåt och bakåt med min bobby car. Det är fortfarande lättast att ta sig bakåt!
*Jag lyckades att ta mig upp i mormor och polarn´s soffa, men våran är lite högre, så jag kommer inte riktigt upp där själv.
*Jag har lärt mig att "läsa" på dörrarna i köket. *Elias pekar med pekfingret på dörren och låter som Linus på linjen*
Mamma och pappa påstår att det står: Obehöriga äga ej tillträde, Får ej öppnas, Ej för barn under 1 och 50......osv. Jag tror att dom busar med mig.

I tisdags var det dags för "killar kan", men pappa kunde inte komma ifrån jobbet, så jag fick vara hos William i två timmar. Det gick jättebra! Vi lekte och hade fruktstund på golvet. William drog nämnligen ner skålen från bordet, så där kunde vi ligga på golvet och äta. Det ända som hände var att när jag ville krama William så backade han och så föll vi båda två.

I onsdags var vi och hämtade min vagn som hade varit på service. På vägen hem hälsade vi på William en stund.

Idag har vi haft besök av Märta på fm. Sen var mamma och jag duktiga och dammsög och tvättade lite grann. Jag trivs med både två uppgifterna. Det är roligt att få hjälpa till.......på mitt sätt.
På em tog vi oss en promenad ute. Jag fick bestämma vart vi skulle gå, så vi hamnade hos Kjell och pratade en stund. Nästan alla traktorerna och lastbilarna är borta från gatan, så det var inte lika mycket att titta på längre.

Ikväll var jag verkligen hungrig. När vällingen var slut så fick jag be pappa att värma en flaska till. Jag var så hungrig att jag nästan åt upp hela, dvs totalt 460 ml! Inte illa för en så liten kille som mig.
Nu ska jag och John Blund gå och sova. Söta drömmar till er alla och grattis på namnsdagen polarn! Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det har varit roligt att få vara med er tillsammans med hela familjen. Love it. Kram

2008-10-23 @ 22:45:36
Postat av: mia

Heeeej!Mysigt att träffa er igen.Saknar er när ni åker..Kram Mia Nicklas Tosse Kalle

2008-10-26 @ 21:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0