*081010* En dag i källaren

Nu kom jag på vad jag skulle berätta igår. Jag har lärt mig att sova en gång om dagen nu. Jag började förra torsdagen (081002). Första dagarna så sov jag bara ca 50 min, men nu sover jag ca 1,5 timme. Det är skönt att få vila så länge. Det innebär också att det är lättare att somna på kvällarna igen, då jag har varit vaken lite längre efter min tupplur.

Idag har mamma känt sig riktigt pigg och jag håller igång jag med. Snoren rinner fortfarande och ibland så hostar jag. Vi tog oss en liten promenad på tomten, för att få oss lite friskluft och hämta posten. Vi åt lite mellanmål och sen gick vi ner i källaren, för att dammsuga och ta hand om tvätten. Medans mamma vek tvätten så passade jag på att krypa upp för trappen själv. Jag hann bara halvvägs innan mamma upptäckte mig. Bättre lycka nästa gång.

Nere i källaren har vi en gästsäng. Vi busade i den och rullade i kuddarna. Sen övade jag på att ta mig ner från sängen själv. Mamma tjatar om att jag ska ta "fötterna först"! Det gick riktigt bra efter några försök. Sen kom jag på det som mamma har varit rädd för.........hur jag tar mig upp själv!!! Jag hade sådan tur att det fanns ett täcke att ta tag i och sen var det bara att dra sig upp. Nu får jag nog lov att öva mig på att ta mig upp på flera ställen, t ex soffan och stolarna. Mina kompisar, Liam och William, är hejare på att ta sig upp, men jag har hittills varit lite blygsam på den fronten.

Imorgon är det "killar kan", för mamma jobbar hela dagen. Vi får se vad vi hittar på då. Pappa har ju också varit förkyld och snorar fortfarande, så vi kanske inte orkar busa så mycket.

Ikväll kommer farmor och farfar tillbaka från en resa till solen. Hoppas att dom stannar kvar någon/några dagar, så att vi kan träffas. Sist dom var här så läste farmor och jag böcker och sen så la farmor mig och det gick jättebra.


Vi har avslutat kvällen med ett bad. Nu är det läggdags för mig. Jag önskar dig söta drömmar och en trevlig helg.
Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Engla

Oj, du är visst en liten klätterapa du med.

Det är ju bra att du lär dig en massa nya saker men lova att vara försiktig.



Lyssna på mamma när det gäller "fötterna först"-regeln! Den är jätteviktig, även om det kan gå fel då med ibland.



Fortsätt utforska världen! Den är jätterolig!!!

Kram

/Engla

2008-10-12 @ 21:58:22
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0