*081009* Regnrusk och höstigt ute

Vilken tråkväder vi har haft idag! Det är så blött och trist. Nu har dom flesta löven fallit ner och pryder backen istället. Det är 7 grader ute, men det är inte så lockande att ta sig ut.
Nu på morgonen kom Märta över på fruktstund och lekte en stund. Vi åt vindruvor, äpple och clementiner. Det var trevligt. Dagarna blir ju så långa om man bara måste vara hemma själv med mamma. Det har blivit mycket sånt nu på slutet, då vi fortfarande är förkylda.

Jag har sovit lite sämre ett tag, pga min förkylning. Det är så jobbigt att andas genom munnen hela tiden. Mamma och pappa tog en strid med mig igår kväll, om näsdropparna, så i natt sov jag riktigt bra. Vaknade kl 1.30 men somnade om när mamma strök mig på ryggen, åt vällingen kl 5.30 och kl 6 fick jag komma till stora sängen. Jag vaknade för dagen kl 6.50.

Vi tittar mycket på traktorer och lastbilar om dagarna. Dom åker förbi vårat hus varje dag, för dom håller på att bygga om på våran gata. Så fort jag hör något, så tittar jag ut på gatan.

Det var något jag skulle berätta, men nu har jag glömt det. Ja ja, jag går väl och sover istället. Hoppas att ni får söta drömmar. Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0