*081124* En månad kvar till jul!

Idag, måndag, vaknade vi till 2 dm snö och -3 grader. Skönt efter nästan två veckor med -10 grader. Mamma och jag hade planer på att gå på Stor och liten. Vi klädde på oss, gjorde oss klara och gick ut med vagnen. När vi hade pulsat oss ut till brevlådan så insåg mamma att det här går inte. Vi kommer inte fram med vagnen idag. Vi gick in igen och jag blev jättebesviken. Mamma ville inte göra mig ledsen, så hon slängde skötväskan på axeln och mig på armen och så traskade vi till kyrkan, tre kvarter bort. Det är visseligen inte långt, men mamma sa att det pirrade konstigt i armen när vi kom fram.
Väl framme så konstaterade vi att det var inte många där som hade trotsat vädret. Totalt var det 5 föräldrar och 1 dagmamma. Det gjorde inget. Vi hade kul ändå. Vi anslutade med att äta lite lunch innan vi gick hem igen.

Mamma passade på att skotta lite när vi kom hem. Jag satt på marken, mamma kom med stora snösläde, tog med snön och mig och så lämnade vi av snön lite längre bort och så fick jag åka tillbaka, innan vi påbörjade proceduren igen.
Efter ett tag så totalkraschade jag! Jag blev så trött och ledsen, så det var bara för mamma att släppa allt och gå in med mig. Jag sov 1h 10 min i min säng och sen sov jag ytterligare 55 min på mammas axel, dvs totalt 2h 5 min. Det är inte så ofta som det händer.

Jag hjälpte mamma att dammsuga idag. På em har mamma börjat att packa lite kläder, för på onsdag åker vi till farmor och farfar några dagar. Det blir ju en hel del som ska med, då det är kallt och vinter. Dessutom måste jag ha säng och matstolen med mig. Tur att pappa har en så fin lastbil att åka med.
Mammas hjälpreda!

Igår satt vi vid matbordet och då började jag att klättra upp på matbordet. Mamma påminde mig om hur det gick för Max som klättrade upp på bordet och ramlade ner (i boken Max lampa). Han gjorde sig illa och blödde. Plötsligt så ville jag ner på golvet. Mamma släppte ner mig. Efter en lite stund kom jag med boken i handen! Nog visste jag vad mamma pratade om. Mamma och pappa blev imponerade!

Jag har fått börja att äta lite mera själv nu för tiden. Jag måste ju öva mig innan det är dags att börja förskolan. Ibland går det riktigt bra och ibland blir det lite grisigt. Man kan ju inte allt på en gång, utan måste öva för att bli duktig.


Det har börjat dyka upp en rolig figur på sista tiden i tidningar och på tvn. Jag kallar honom för "törttö". Mamma och pappa kallar honom för tomten.

Ta hand om er och tack för alla trevliga kommentarer. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad du är duktig! Så roligt för farfar och farmor att du kommer och hälsar på med mamma och pappa. Hoppas ni får en mycket skön ledighet hos dem med mycket uteliv. Saknar och längtar efter er. Stor kram från mormor och polarn.

2008-11-24 @ 22:16:32
Postat av: Engla

Hihi, vad kul med sa mycket sno! OCh vilka aventyr du och mamma ar ute pa! fniss



Kul att se att du har samma skalar som jag har. Jag ALSKAR att ga och shoppa pa IKEA, brukar saga "JIPPIE, IKEA!" nar vi ska dit. Hoppas du tycker om shopping lika mycket!



Hoppas snon stannar kvar LANGE nu sa du kan leka med den, aka pulka och kasta snobollar pa papp. ;)



Amerikanska vinterkramar fran Engla.

2008-11-25 @ 00:38:43
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Faster

Hej på dig, lillkillen, du måste säga till mamma o pappa att du måste få en pulka så att mamma slipper bära dig till kyrkan :-)



Kram, faster

2008-11-25 @ 09:14:13
Postat av: Jen116

Ja du Elias... Jag tror nog att denna tomte brukar göra hembesök. Och är du riktigt snäll, så kommer han hem även till dig om några veckor!

Hälsa mor och far och kör försiktigt på eran tripp!

KRAMIS

2008-11-25 @ 12:10:18
URL: http://jenjofoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0