*081122* Ingen hockeypremiär, tyvärr!

Igår jobbade mamma. Pappa hade varit och köpt biljett till hockeyn, det skulle bli hockeypremiär för mig. Jag hade klätt upp mig i min hockeytröja, min nya hockeymössa och min hockeyhalsduk. Tyvärr så var motståndarna försenade och matchen startade alldeles för sent för mig. Istället så blev vi erbjudna att få gå på dambasket. Den matchen började under dagen, så det passade oss mycket bättre. Pappa var ju nyfiken på att få se om jag kunde sitta still så länge. Vi hade med oss massor av frukt bl a, så att jag kunde ha något att plocka med, om det blev för långsamt.

När vi kom till matchen, så fick jag en egen biljett av tjejen i kassan. Vi fick sitta högst upp på läktaren. Det var blinkade lampor som lyste på golvet, musik spelades och rökmaskinerna kördes. På spelplanen såg jag något som jag känner igen.....Mål! (men det var handbollsmålen som jag såg). Jag satt i pappas knä och pekade när tjejerna spelade, titta boll! När det var time out så kom det en massa tjejer och hoppade och skuttade. Det var intressant att se, för jag gillar när det händer saker. Vi var kvar första halvlek. Vi träffade Alice mamma där. Hon tyckte att jag var fin i mina hockeykläder, fastän dom var till fel sport just idag.


Det kan vara lite förvillande när mamma är och jobbar. Igår glömde jag bort mig flera gånger att det var pappa som var hemma med mig. När jag ropade på honom så sa jag: MaaPappa!! Han förstod vad jag menade.....hihi.

Ha det bra. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så fin du är i dina sportfan-kläder! Hoppas du ger dina idoler lite inspiration! Kram

2008-11-24 @ 10:40:47
Postat av: Faster

Vad synd att du inte fick gå på hockey när du var så fin. Men det var ju kul att du fick gå på baset istället så att du och pappa fick göra något kul tillsammans :-)



2008-11-24 @ 10:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0