*081115* Mååååååål!!

När vi satt och åt så fick pappa dispans. Han fick äta i v-rummet och titta på hockeyn. Mamma och jag satt kvar i köket och åt. Jag hade precis ätit färdigt, då pappa skriker MÅÅÅÅL. Mamma tog upp mig och frågade: -Vad säger man? BHÅÅÅÅÅÅÅÅL! (Undra om hon tänkte att jag skulle säga Tack istället?)

Jag kan fler ord än så just nu:
Mål = Bhåååååål, (vrålar högt och mörkt)
Kissen säger: maaa
Traktor = tattooor, daaktoo
Lastbil = attbiil
Tutte = tutt
Tittut = titt tutt
Bu = bhöö
Där = däää
Tusse = dysse
Sen är det dom gamla vanliga orden, mamma, pappa, lampa osv.

Jag råkade bita mamma på ett känsligt ställe, så att hon skrek högt. Då blev jag rädd och ville upp i famnen. Då klappade jag henne fiiiint på huvudet, för det säger mamma och pappa att man ska göra. Jag avslutade med att ge henne en puss på munnen, som plåster på såret. Då blev hon glad. Vilken tur!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är allt en härlig kille du. Kram

2008-11-15 @ 23:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0