*081113* Kalas på bibblan

Natten var inge vidare. Vid kl 3 var jag ledsen. När mamma kom så kände jag på hennes händer och sa "baabaa" (flaskan). -Vill du ha flaskan redan nu, sa mamma. Då svarade jag: baabaa! När jag hade ätit upp vällingen så somnade jag snabbt.

Kl 4.55 var det dags att vakna igen. Pappa gick in, men jag ville inte somna om, så jag fick följa med till stora sängen. Efter lite tjorv så somnade jag på mammas arm. Strax därpå kissade jag och det gick igenom blöjan, pyjamasen, på mammas tröja, genom lakanet och till madrassen. Mina föräldrar fick slita upp mig, fastän jag sov, och bytta allting rent. Sen var jag så pigg och busade runt i sängen, pratade och buffade. Inte ville jag sova då heller, inte förrän kl blev 6.40. Tack och lov så sov jag till kl 8.40.

Se vad vi fick se när vi vaknade:
 Första snön för vintern! Ca 2 cm och idag är det mellan 6-10 minus.

Mamma och jag gjorde oss klara för dagen med frukost och kläder. Vi tog en promenad till centrum med Märta och hennes mamma. Vi hade ju fått inbjudan till 1-års kalas på biblioteket. Det var säkert 15-20 barn där och deras föräldrar, bl a William, Märta och en ny bekantskap vid namn Oliver. Vi fick tårta och saft. Sen fick man busa runt och titta på alla böckerna. Mamma och jag lånade 6st böcker. Dom flesta handlade om fordon och djur, mina stora intressen förutom bollar. William kröp runt bland hyllorna. Det tyckte han var kul!


Efter min sovstund åkte mamma och jag och handlade lite mat. Det gick riktigt bra idag, att sitta still. Däremot sa pratade jag hela tiden. Kassörskan sa att hon hade hört oss hela tiden och visste vart i butiken vi var. Hihihihi!
På kvällen hjälpte jag mamma med tvätten och sen läste pappa och jag dom flesta av böckerna som jag lånade idag. Favoriten verkar vara "Nu kör vi", som handlar om olika fordon.

Nu hoppas vi på en bättre natt. Vi hörs säkert snart igen! Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Engla

Oj, det där lät som en kanondag! 1-årskalas på ett bibliotek, det lät verkligen annorlunda men roligt!



Hoppas natten blir lugnare idag, det är ju jobbigt för alla parter när det blir så. Var själv vaken 4 timmar i natt.



Sov sött!

Kram

/Engla

2008-11-13 @ 22:52:25
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Christina

Hörrudu din lilla rackarunge. Du ska sova om nätterna.

2008-11-14 @ 07:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0