*081111* Dagarna bara springer förbi oss!

Vart tar dom vägen? Förra torsdagen (6/11) var vi till Alicia och hälsade på och lekte. Det var några barn där som jag inte har träffat förrut. Trevligt var det i alla fall.


I fredags lämnade vi bilen på lite service. Under tiden tänkte mamma hinna titta på lite kläder medans jag sov. Det gick dåligt. Jag vaknade så fort vi kom in i butiken. Då gick vi till mammas jobb istället. Där fick jag busa runt med flera jobbarkompisar. Jag tycker om att vara inne på chefens kontor. Det finns så mycket spännande saker där.

Lördagen jobbade mamma, så pappa och jag passade på att hålla på med husvagnen. Bl a så tömde vi pannan på vatten, så att den inte fryser i vinter.

Söndagen var vi iväg och handlade lite saker. Mest så blev det julklappar till mig. Mamma har sagt att hon inte vill springa runt i affärer i december och stressa. Undra om det har något att göra med att jag inte är så förtjust i att sitta still?!?

Igår måndag var vi på Stor och liten på fm. Sen sov jag gott i min säng. På em var vi in till stan och gjorde lite ärenden. Det gick så där. Vi hittade inte det vi ville ha och så var jag less på att sitta still. Tur att vi träffade William på stan, så att jag fick springa runt och busa med honom.

Idag var vi en sväng till William och lekte. Det behövde vi nog båda två. Kul var det och tiden gick fort. Nu ska jag sova middag och sen kommer pappa hem och busar med mig. Jag tror att vi ska spela innebandy och leka med "lamphunden". Pappa säger att det är en hund och mamma säger att det är en nalle. Hur som helst så brukar pappa kasta upp den i lampan, och då skrattar jag!

Min sjätte tand är på väg att spricka igenom när som helst! Det märks säkert, för jag tuggar gärna på gummisaker och annat roligt. Dessutom är det lite jobbigt med maten ett tag igen. Jag föredrar barnmat just nu. Det kan ha att göra med att den är lättare att äta......eller så är det smaken!?! Makaroner och korv är min stora favorit, utom barnmaten.

Ute är det varmt, blött och geggigt. Det är ca 3-6 grader varmt. Ännu har det inte kommit någon snö. Jag kommer tydligen att få en snowracer i julklapp. Pappa säger att om snön kommer innan dess, så får jag den då. Vi måste ju kunna testa den. Vad spännande!

Jag önskar er en trevlig dag! Kramar Elias
Tyst och skönt här hemma
Här är det lugnt, tyst och skönt

Kommentarer
Postat av: Jen116

Jaha. Jag ser att du har ett fullspäckat schema jämt. Det är väl skönt att ha saker att göra. Men vad jag kan förstå är det inte några problem för dig att hitta på saker att syssla med där hemma. Din faster säger att det är full fart i dig jämt. :)

Sköt om dig, och hälsa föräldrarna dina!

Kramis från vi på 116.

2008-11-12 @ 15:59:16
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Christina

Oj va' mycké spring du har i dina ben. Än så ligger lilla Werner och sprattlar med sina. Men det dröjer kanske inte såå länge innan han åxå börja springa. Hälsa mamma och pappa

2008-11-12 @ 18:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0