*081105*

Idag har varit en lugn dag här hemma. I morse tittade vi på barntv. Jag sjöng med i signaturen: Ompa, ompa-pa (dvs Bolibompa, bolibom bompa).
På em var vi ute och tittade på traktorn som fyllde sand i groparna i gatan. Jag tycker om traktorer. När vi kom in så skrek jag. Först trodde mamma att det var för att vi gick in. Ibland är det nämnligen så, men inte idag. Jag gallskrek!!! Jag hade så ont i stjärten. Jag var alldeles röd och det sved. Mamma duschade av mig och då skrek jag igen. Mamma smörjde in mig och så fick jag gå runt i bomullsbyxor. Då kändes det bättre. Hoppas att jag kan sova gott i natt trots detta.

Jag är för tillfället mycket nyfiken på detaljer. Jag har upptäckt att mamma har leverfläckar, pappa har små märkeslappar på byxorna m.m.

Olika ord jag kan just nu:
paapa = pappa
bampa = lampa
baabaa = flaskan (vällingen)
babba = boll/ballong
Det kanske låter lika för vissa, men mamma och pappa hänger oftast med på vad jag menar.

Imorgon är vi bjudna till Alicia. Vi blir nog inte så många, men det är ju kul att få träffas och leka ändå.

Idag pratade mamma med kommunen om min dagisplats. Det verkar som att jag kommer att hamna på vårat andra hands val. Det blir säkert bra, men mamma tycker att det känns jobbigt att tänka på den tiden. Tur att jag inte kommer att behöva gå så många timmar i veckan.

Tack så mycket alla ni som kommenterar. Det är så roligt att se att ni är här och läser! Pappa älskar att sitta och kolla om någon har skrivit. Fortsätt gärna med det! Nu önskar jag er alla söta drömmar! Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Christina

Dagis blir nog bra ska du se. Många nya kompisar att leka med. Själv ska jag vara barnvakt till lilla Werner i början av december när hans mamma ska på möten. Dagis är ju liite för tidigt för honom än. Hälsa mamma och pappa

2008-11-06 @ 08:27:28
Postat av: Engla

Usch, hoppas stjärten mår bättre nu!



Och när det gäller dagis så kommer du ha roligt. Jag gillad einte heller dagis i början men nu är det jätteroligt att gå på mornarna. Jag brukar säga att jag ska till Jobbet, precis som mamma och pappa. Du kommer ÄLSKA dagis! Din mor och far kommer säkert ha dåligt samvete men det går över det med.



Ha en riktigt mysbusig helg nu!

Kram

/Engla

2008-11-07 @ 08:59:30
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0