*080528*

Nu har jag börjat med nya dumheter. Två nätter på rad så har jag legat vaken och vägrat somna om. Första natten var jag vaken kl 3.25-4.35 och i natt var jag vaken kl 0.30-2.05. Jag förstår inte, men mamma tycker visst inte om det.

I söndags, på mors dag, släppte jag taget och gick mina första steg på egen hand (080526). Det gjorde jag på gräsmattan, utanför våran husvagn. När vi kom hem från campingen så fortsatte jag att öva på att gå. Jag släppte taget 4-5 gånger och som mest tog jag 5-6 steg. Det dröjer nog inte länge innan jag kommer på hur jag ska kunna gå längre.

Igår jobbade mamma på kvällen och då passade jag och pappa på att gå en promenad till centrum och handla gröt åt mig. Vi köpte även lite mellis som vi tog med oss till lekparken. Pappa köpte årets första mjukglass. Där satt vi i solskenet och hade det mysigt. Sen fick jag gunga i stora lekparken. Det var jättekul, så roligt att vi gick tillbaka lite senare. På em hälsade vi på Malte och Märta och provade deras gunga.

Idag har mamma och jag varit och handlat lite mat. Vi ska göra egen mellis med turkisk yoghurt och frukt. Hon på bvc rekommenderade det åt mig. Jag behöver få i mig lite mer kalorier, när jag är så aktiv. Vi var där i måndags och vägde och mätte mig. Jag har blivit 74 cm lång och väger 9110 gr. Mamma försöker lägga i lite mera smör i min mat och ge mig lite mera mat oftare. Vi ska väga mig igen i början av juni och se om det ger något resultat.

Idag är det riktigt skönt ute, +19 grader och solen tittar fram lite nu och då mellan molnen. Hoppas att sommaren kommer nu och att vi kan vara ute lite mera. Nu är det snart dags för lunch. Ha det bra. Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0